راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف

ساخت وبلاگ

خرید اسب کاسپین در ایران

با توجه به این که کاسپین یک نژاد اصیل ایرانی است ، باید دقت کنید که هنگام خرید اسب ، نژاد های مشابه را به شما نفروشند . حتما مدارک شناسایی ثبت شده را دریافت کنید و از شجره نامه و اصالت اسب مطلع شوید . خرید اسب کاسپین را از جای معتبر و فقط با مشاهده ی مدارک انجام دهید و از سالم بودن اسب خود مطمئن شوید . اگر قصد سواری با کاسپین را دارید ، به دنبال اسب های مادیان یا نریان عقیم شده بگردید و اگر قصد پرورش دارید ، هنگام خرید اسب از توانایی باروری و اصالت نژاد اطمینان حاصل کنید .خرید اسب-پریدار هورس سنتر

خرید انواع اسب

بین نژاد های مختلف اسب ها نیز مانند سگ ها و بسیاری از حیوانات دیگر ، تفاوت هایی هم از نظر ظاهری و هم از نظر خلق و خو وجود دارد . اسب های آپولوسا ، شایر ، مورگان و امریکن کوارتر از نژاد های آرام و مطیع هستند و برای سواری و تمرینات مناسب افراد مبتدی هستند . بنابراین قبل از خرید اسب، درباره ی خلق و خو و رفتار آن پرس و جو کنید و تا حد امکان ، کمی آن را امتحان کنید تا میزان رام و مطیع یا سرکش و وحشی بودن را متوجه شوید .

خرید انواع اسب اصیل

آنچه که در خرید اسب اصیل اهمیت دارد ، بررسی کردن شجره ی خانوادگی و رد کردن احتمال دو خون بودن است . از آن جایی که تلفیق نژاد ها باعث ضعف جسمانی و کاهش ضریب هوشی در اسب ها می شود ، برای خرید اسب اصیل دقت کنید که پدر و مادر هردو از یک نژاد باشند و اسب مورد نظر مدارک شناسایی و ترجیحا میکرو چیپ داشته باشد . میکروچیپ ها به اندازه ی یک دانه برنج بوده و طی یک فرایند کوتاه و ساده به زیر پوست حیوانات منتقل می وند و حاوی اطلاعات حیوان هستند .

پرورش اسب کاسپین

اسب کاسپین (به انگلیسی: Caspian horse) گیل اسب یا اسبچه خزریا اسب شاه (اسب کاسپین یک نماد از وضعیت خانوادگی در ایران باستان بوده و به‌طور معمول به شاه‌ها و ملکه‌ها تعلق داشته‌است) یا اسب مازندرانی یا اسبچه خزری با قدمت بیش از ۵ هزار سال به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نژادهای اسب موجود در جهان تا سال ۱۳۴۵  منحصراً در ایران وجود داشت. نام رسمی این اسب در ایران بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی ایران مطابق با نام بومی و بین اللملی اسب کاسپین است. این نژاد جد اولیه کلیه اسبهای خونگرم دنیا است. خاستگاه اصلی و اولیه این نژاد در مازندران است. اسب خزر همان‌طور که از نامش پیداست بومی منطقه خزر بوده و پراکندگی فعلی آن از بهشهر در نزدیکی دشت ترکمن تا تالش در غرب دریای مازندران است. اسب کاسپین به لحاظ ظاهری، تناسب اندام یک اسب بزرگ را دارد و بر خلاف بسیاری از اسبچه‌ها که دارای دست و پای کوتاه و تنه درشت هستند، اسبی مینیاتوری محسوب می‌شود و شناخت آن از روی تصویر به‌راحتی امکانپذیر نیست. یال و دم پر پشت و زیبا، کمر کشیده و بدن باریک  از ویژگی‌های اسب کاسپین است و اندام حرکتی ظریف دارد و از استخوان‌بندی بسیار قوی و محکم برخوردار است. سم بسیار سفت و بیضی شکل است و نیاز به نعل‌بندی ندارد ضمن اینکه اسب کاسپین به رنگ‌های «سپید»، «سیاه»، «نیلی» یا «خاکستری»، «کرنگ» و «کهر» دیده می‌شود. تفاوتهایی در هموگلوبین خون اسب کاسپین مشاهده شده و آن را در طبقه‌بندی به عنوان صفتی منحصر به نژاد اسب کاسپین قرار داده‌است. شاید به این دلیل است که در ارتفاعات و کوهستان نیز مورد استفاده قرار میکیرند. اسب کاسپین مدتی در خطر انقراض قرار داشت، اما در سال ۱۳۴۳ توسط لوئیز فیروز به صورت تصادفی در اطراف آمل با انگیزه آموزش سوارکاری به کودکان و نوجوانان شناسایی شد. در سال ۱۳۴۵ با ورود نخستین اسب کاسپین به ایالت ویرجینیای آمریکا حرکت گسترش نژاد اسب کاسپین به دیگر نقاط جهان آغاز شده‌است. علاقه خاندان سلطنتی انگلیس به این نژاد منجر به تأسیس انجمن سلطنتی اسب کاسپین شد و به این ترتیب پرورش این نژاد در خارج از ایران نیز صورت گرفت. با وجودی‌که هیچ نژادی در دنیا با صفات ویژه اسب کاسپین وجود ندارد، این دونده دیر پای ایرانی در معرض انقراض قرار گرفته و نیازمند اقدامات خاص جهت احیا و پرورش است.

تفاوتهای اسب کاسپین با سایر نژادها

اسپ کاسپین فاقد تاج آهیانه‌ای در جمجمه خود می‌باشد. پوشش پوست و مو: پوست نازک، ظریف و نرم، در تابستان اغلب با درخشندگی خیره کننده، پوشش زمستان ضخیم، یال و دم پر پشت ولی یکنواخت و ابریشمی. خلق و خو: هوش و ذکاوت سرشار، بسیار آرام و مطیع. از آنجا که اسب‌های کوتاهتر از 142 سانتی‌متر در کلاس پونی‌ها قرار می‌گیرند در ابتدا به آن کاسپین پونی اطلاق گردید. پونی‌ها دارای بدن و اندام‌های قوی هستند ولی اسبچه خزر از نظر خصوصیت بدنی هیچ تشابهی با پونی‌ها نداشت و کاملا شبیه به کلاس اسب‌ها بود بنابراین به آن اسب مینیاتوری دریای خزر اطلاق گردید. امروزه این اسبچه‌ها برای سوارکاری نوجوانان در تمام رشته‌های سوارکاری، حمل ارابه‌ها و انجام حرکات آکروباتیک در سیرک‌ها به کار می‌روند.

خرید اسب مسابقه

در خرید اسب مسابقه توجه به سلامتی فیزیکی و مهارت در انجام حرکات اهمیت زیادی دارد . هم چنین خون گرم یا خون سرد بودن هم از اهمیت نسبتا زیادی برخوردار است . اسب های خون گرم مانند نژاد عرب و تروبرد سرعت و قدرت زیادی دارند . اما اسب های خون سرد سرعت کمتر و قدرت بیشتر دارند و مناسب بارکشی و سواری های آرام هستند . هنگام خرید اسب مسابقه به خلق و خو و مطیع بودن اسب توجه کنید و هم چنین مهارت او را در انجام حرکات نمایشی بسنجید . از سالم بودن پاها و سایر اندام های اسب مطمئن شوید و به سن آن دقت کنید تا جوان و قوی باشد . در صورت خرید اسب نریان ، از عقیم بودن آن اطمینان حاصل کنید .خرید انواع اسب-پریدار هورس سنتر

قیمت انواع اسب

قیمت اسب با توجه به معیار های ذکر شده از جمله سن ، جنس ، نژاد ، وضعیت جسمانی، اصیل یا دو خون بودن و … تغیر می کند . شروع قیمت برای خرید اسب از حدود ده میلیون تومان است و با صرف هزینه ی بیست تا سی میلیون تومان،می توانید یک اسب متوسط تهیه کنید که انتظارات معمولی شما را بر آورده کند. در رابطه با خرید اسب های مسابقه ، میزان سرعت ، مهارت و چابکی اسب می تواند قیمت آن را افزایش دهد.

نکات مهم در رابطه با خرید اسب

اگر با اسب ها زیاد آشنا نیستید ، حتما از یک فرد مطلع کمک بگیرید تا اسب را تایید کند . تناسب اندام های اسب ، ورزیدگی عضلات ، حرکات اسب ، طرز راه رفتن و دویدن ، لک ها یا زخم های پوستی و مواردی از این دست ، در خرید اسب اهمیت دارند و میزان سلامتی و اطلاعات دیگری را برای شما مشخص می کند . اسب نباید لگد بزند،پرخاشگر باشد و به شما حمله کند. به او فرصت بدهید تا شما را ببیند و با شما آشنا شود.

جنسیت اسب

قبل از خرید اسب ، به تفاوت های بین دو جنس نر و ماده دقت کنید تا بتوانید اسب مناسبی را انتخاب کنید . اسب های مادیان رفتار های تهاجمی کم تری دارند و به طور کل خلق و خوی آرام تر و متعادل تری دارند . از این رو خریداسب مادیان برای افراد مبتدی و افرادی که قصد پرورش اسب دارند ، انتخاب بهتری است . از طرف دیگر ، اسب های نریان اگرچه هیجانی تر هستند و ممکن است رفتار های خطرناکی از خود بروز بدهند، اما دارای قدرت بدنی بیشتری نیز هستند و با داشتن جثه ی بزرگ تر و قد بلند تر ، می توانند در مسابقات و برای آموزش دیدن توسط افراد بسیار حرفه ای مناسب باشند . اگر اسب بعد از رسیدن به سن بلوغ اخته شود ، رام و مطیع تر می شود و خرید اسب نریان هم برای استفاده به منظور باربری ، حمل کردن کالسکه و سواری مناسب می باشند .

سن اسب

اسب ها در حدود 4 سالگی به بلوغ می رسند و توانایی باروری و بارور کردن را دارند . عمر طبیعی اسب ها حدود بیست و پنج تا سی سال است . اما این عدد می تواند بیشتر هم بشود . نژاد ، جنسیت ، تعداد باروری ، نحوه ی نگهداری و مراقبت های دامپزشکی و نوع و حجم کاری که اسب در طی زندگی انجام می دهد، تاثیر مستقیم بر طول عمر طبیعی اسب دارد . بهترین سن برای خریداسب از هشت تا دوازده سالگی است اما گروهی از افراد معتقدند این عدد تا پانزده نیز افزایش می یابد . البته این یک جواب قطعی نیست زیرا ممکن است اسب هایی با سن بالاتر نیز سالم و مناسب باشند .

نتیجه گیری

خرید اسب بدون مشخص کردن هدف و کاربرد ، چیزی جز زیان برای ما ندارد. بهتر است قبل از اقدام به خرید اسب ، نژاد های مختلفی که برای هدف ما مناسب هستند را بشناسیم و بعد از بررسی سن و جنسیت مناسب ، نسبت به خریداسب اقدام کنیم . در مورد هزینه های جانبی اسب اعم از معاینات و درمان ، وسایل مورد نیاز ، تعویض نعل ها ، هزینه ی خورد و خوراک و محل نگهداری اسب آگاهی داشته باشید . هم چنین معاینات دامپزشکی و تایید سلامتی اسب و دریافت مدارک شناسایی و اطمینان از درستی اطلاعات مندرج بر آن باید در نظر گرفته شود تا خرید اسب راحت و مطمئن باشد.

خرید انواع اسب اصیل-پریدار هورس سنتر

درباره ی مجموعه پریدار

مجموعه پریدار در اصل یک اقامتگاه بوم گردی در استان مازندران است که امکانات رفاهی و تفریحی را در اختیار مسافران قرار می دهد . از جمله خدمات این مجموعه می توان به پرورش و فروش انواع اسب ، آموزش رایگان اسب سواری و برگزاری تور های گردشگری به طبیعت بکر و سرسبز شهرستان آمل اشاره کرد .

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : اسب, نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 21:00

عوامل موثر بر قیمت اسب

به طور کلی عوامل زیادی بر قیمت اسب تاثیر دارند و هر کدام از این عوامل باید هنگام خرید و فروش به خوبی بررسی شوند . کاربرد اسب و علت خرید آن ، اصیل یا تلفیقی بودن ، سن ، جنسیت ، قدرت بدنی ، وضعیت سلامتی ، رام یا وحشی بودن و ویژگی های ظاهری اسب بر قیمت اسب موثر هستند . به طور مثال اگر اسب بیماری داشته باشد یا ضعیف باشد ، قیمت آن کاهش می یابد یا اگر از نظر سنی جوان و قوی باشد قیمت اسب افزایش پیدا می کند .

قیمت اسب-پریدار هورس سنتر

قیمت انواع اسب

یکی از عواملی که بیشترین تاثیر را بر قیمت اسب دارند ، نژاد اسب است . اسب های عرب و ترکمن از مشهور ترین نژاد های اسب هستند و به طبع ، قیمت بالاتری نیز دارند . اما به طور کلی قیمت اسب ها بسیار متنوع است و از حدود ده میلیون تومان تا صدها میلیون تومان متغیر است و حتی ممکن است در مواردی به چند میلیارد تومان نیز برسد . در واقع قیمت اسب ها مشخص نیست و با تغییر کردن شرایطی مانند نژاد و جنسیت و سن ، بازه ی قیمت اسب می تواند بسیار گسترده باشد .

قیمت کره اسب

کره اسب ها نسبت به اسب های بالغ قیمت کم تری دارند چون قدرت کمتر و بدن ضعیف تری دارند و نیاز به مراقبت بیشتر دارند تا در مسیر درست رشد کنند و به بلوغ برسند . علاوه بر آن ، زمان بیشتری برای آموزش دادن به کره اسب ها لازم است در حالی که اسب های بالغ معمولا مراحل آموزش را گذرانده اند . از این رو قیمت کره اسب مناسب تر از اسب مادیان یا نریان بالغ است . اما اگر قصد دارید خودتان آموزش های خاصی به اسب بدهید ، کره اسب انتخاب بهتری است چون اسب ها در این دوران فرمان پذیر و آموزش پذیر تر هستند و اگر کره اسب کنار صاحبش بزرگ شود و به بلوغ برسد ، وابستگی و اطاعت پذیری بیشتری خواهد داشت .

نکات مهم در رابطه با قیمت اسب

از آن جایی که هزینه خرید اسب ها بسیار متنوع است و مراکز زیادی برای خرید و فروش اسب ها وجود دارند ، بهتر است پیش از اقدام به خرید ، قیمت اسب های مختلف را در سایت ها و برنامه های مخصوص خرید و فروش بررسی کنید تا حدود قیمت را بدانید . از شخص معتبر خرید کنید و حدالامکان اسب هایی را بین گزینه های خود بگذارید که شناسنامه دارند و شرایط اصالت و مشخصات آن ها واضح است . پیش از قطعی کردن خرید ، از یک دامپزشک بخواهید وضعیت سلامتی یا داشتن بیماری در اسب را بررسی کند . مشکلات جسمی و هم چنین انواع بیماری های پوستی ، داشتن انگل و قارچ و دیگر مسائل باید بررسی شوند .هر کدام از این موارد به تنهایی تاثیر زیادی بر قیمت اسب دارند .

قیمت انواع اسب-پریدار هورس سنتر

جنسیت اسب

اسب های مادیان و نریان تفاوت های زیادی چه از نظر فیزیکی و چه از نظر خلق و خو دارند. اسب های نریان معمولا هیجانی تر و نا آرام تر هستند و برای سواری انتخاب مناسبی نیستند زیرا ممکن است از کنترل خارج شوند و برای سوار کار خطر آفرین باشند . در صورت عقیم سازی ، خلق و خوی اسب های نریان آرام و متعادل تر و کنترل آن ها ساده تر می شود . اما باز هم باید هنگام سواری نهایت دقت را به خرج داد . خصوصا اگر سوار کار مبتدی و تازه کار است . از نظر جسمانی ، اسب های نریان قدرتمند تر هستند و برای شرکت در مسابقات و کار در مزارع مناسب تر هستند و قدرت بدنی و میزان مهارت و چابکی می تواند هزینه خرید اسب های نریان را تغییر دهد.

از طرف دیگر اسب های مادیان آرام تر هستند و رفتار های خشن و هیجانی زیادی از خود نشان نمی دهند . از این رو برای سواری و تمرینات اسب سواری گزینه های بهتری هستند . البته اسب های مادیان نیز در زمان هایی به خصوص در فصل جفت گیری ، می توانند بد خلق شوند و کنترل آن ها سخت تر از مواقع عادی باشد . در مورد اسب های مادیان ، سلامت رحم و توانایی باروری و به دنیا آوردن کره های سالم ، امتیازی است که در زمان مشخص کردن هزینه خرید اسب ، در نظر گرفته می شود .

سن اسب

طول عمر طبیعی اسب ها معمولا بین بیست و پنج تا سی سال است اما این عدد بسته به شرایط نگهداری ، وضعیت سلامتی ، قدرت بدنی و درصد خلوص اسب می تواند تغییر کند و کمتر یا بیشتر شود . اسب ها معمولا در سن چهار سالگی بالغ می شوند و در همین سن توانایی جفتگیری پیدا می کنند . سن طلایی اسب ها بین پنج تا دوازده سالگی است که اسب در اوج جوانی و قدرت و سرعت خود است . هر چه اسب جوان تر و قوی تر باشد ، قیمت اسب بیشتر می شود .

عوامل موثر بر قیمت اسب-پریدار هورس سنتر

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد ، قیمت اسب به موارد مختلفی بستگی دارد . حتی شرایط نگهداری نژاد های مختلف اسب ها نیز با هم متفاوت است ولی به طور کل بعضی اسب ها ارزشمند تر از دیگران هستند . اسب های قوی هیکل و قدرتمند ورزشی ، اسب های کوچک مینیاتوری مانند پونی ها و اسب های خارجی با نژاد ها و ویژگی های ظاهری مانند رنگ های خاص ، معمولا از اسب های دو خون یا محلی و مخصوص باربری گران تر هستند .

درباره ی مجموعه پریدار

مجموعه پریدار در اصل یک اقامتگاه بوم گردی در استان مازندران است که امکانات رفاهی و تفریحی را در اختیار مسافران قرار می دهد . از جمله خدمات این مجموعه می توان به پرورش و فروش انواع اسب ، آموزش رایگان اسب سواری و برگزاری تور های گردشگری به طبیعت بکر و سرسبز شهرستان آمل اشاره کرد .

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : اسب, نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 20:53

لوله فولادی چیست؟

لوله فولادی استوانه ای توخالی از جنس فولاد در ابعاد مختلف است که دو سر آن معمولا باز می باشد و عموما از آن برای انتقال مواد استفاده می شود.

لوله فولادی از طریق خم کردن صفحه هات فولادی ساخته می شود. لوله فولادی شیئی استوانه ای است که قطعات مختلف آن از طریق بست به هم متصل می شوند. لوله فولادی رایج ترین نوع لوله برای استفاده در سیستم های تامین آب است.

لوله فولادی همچنین در سیستم های لوله کشی گاز طبیعی و فاضلاب کاربرد دارد. در حالی که لوله فولادی ممکن است در نگاه اول، نسبت به برخی لوله ها گران به نظر برسد با این حال مزیت های آن مانند تحمل و پایداری زیر فشار، قابل دسترس بودن در اندازه های مختلف و جوشکاری آسان که در نتیجه موجب کاهش هزینه نصب و حمل و نقل می شود، لوله فولادی را به گزینه ای رایج و قابل اطمینان تبدیل کرده است.

لوله های فولادی بسیار کارآمد بوده و در صورت نیاز در قطرهای کوچک قابل استفاده هستند و در مقایسه با سایر مواد 100٪ قابل بازیافت می باشند.

لوله فولادی را می توان ذوب کرد تا به سایر مواد قابل استفاده در صنعت تبدیل شود علاوه بر این ، مقاومت بالای این لوله فولادی و مقاومت در برابر آسیب های ناشی از خطاهای انسانی ، ریشه درختان و شرایط آب و هوایی شدید ، این لوله فولادی را به گزینه ایده آل برای اکثر سیستم های تأمین آب و فاضلاب تبدیل کرده است.

لوله فولادی-پتروکالوج

لوله فولادی از لحاظ روش ساخت معمولا به دو گروه تقسیم می شود:

  1. لوله بدون درز یا لوله سیملس یا لوله مانیسمان

فولاد را درون یک قالب می ریزند و به شکل لوله آن را شکل می دهند. با این روش می توان لوله هایی بسیار مستحکم و مطمئن اما گران قیمت تولید کرد. در بخش های پرفشار مانند سیستم های نفت و گاز و پتروشیمی معمولا از لوله بدون درز یا مانیسمان استفاده می شود.

لوله بدون درز یا مانیسمان عموما به دو روش ساخته می شود:

تولید لوله بدون درز از شمش فولادی

در این مدل شمش هایی که درون کوره قرار گرفته اند ذوب و سپس در قالب هایی مخصوص ریخته می شوند. سپس یک سنبه به شکل لوله از بین فولاد مذاب رد می شود و به آن شکل لوله را می دهد. سپس لوله تحت کشش قرار می گیرد و در مرحله آخر سرد می شود. پس از سرد شدن لوله را مورد آزمایش های مختلف قرار می دهند و سپس به ابعاد مورد نظر که معمولا 6 متری و 12 متری است می برند.

تولید لوله بدون درز یا مانیسمان با استفاده از ریخته گری

در این روش فولاد مذاب را درون یک قالب خاص می ریزند و پس از عملیات گریز از مرکز که روی آن انجام می شود به شکل لوله از قالب خارج می شود.

  1. لوله جوشی یا درزدار

ورق های فولادی را در این روش پس از وارد کردن در غلطک به دور یک قالب می پیچانند و سپس دو سر آن را که به هم رسیده اند جوش می دهند. این لوله ها برای موقعیت های پرفشار زیاد مناسب نیستند ولی از قیمت کمتری برخوردار می باشند.

لوله های درزدار یا جوشی معمولا به دو روش جوشکاری می شوند:

جوشکاری ERW یا جوشکاری مقاومت الکتریکی

این روش جوشکاری بدون الکترود انجام می شود. پس از این که ورق ها در غلطک حالت گرد پیدا کردند قسمتی که لبه ها به هم رسیده اند از یک میدان مغناطیسی رد می شود. در این میدان مقاومت الکتریکی بسیار بالا می رود و و در نهایت باعث ایجاد حرارت بالایی می شود که دو لبه را ذوب کرده و به هم پیوند می دهد. این نوع از لوله های درز دار عموما تا ابعاد 22 اینچ تولید می شوند.

جوشکاری SAW یا زیرپودری

این روش ساخت لوله جوشی یا درزدار از الکترود بهره می برد. پودری که در این جوشکاری استفاده می شود برای جلوگیری از ورود هوا در مواد مذاب در حال جوشکاری است و گاهی نیز از گازهای خنثی مثل دی اکسید کربن یا آرگون برای این منظور استفاده می شود. درز این لوله ها ممکن است به صورت مستقیم و یا مارپیچی باشد. ابعاد لوله های با جوش زیرپودری معمولا بزرگتر از نوع مقاومت الکتریکی و از 22 اینچ به بالاتر است.

مهم ترین انواع لوله های فولادی عبارتند از:

  1. لوله فولادی API 5L

این نوع از لوله فولادی که هم به صورت درزدار و هم بدون درز ساخته می شود نسبت به سایر انواع دیگر لوله فولادی از دقت بیشتری در ساخت برخوردار است و آزمایش های متنوعی در هنگام ساخت و پس از تولید آنها مورد استفاده قرار می گیرد. لوله فولادی API 5L در دو گرید A و B معمولا تولید می شود.

  1. لوله فولادی ASTM A53

این نوع از لوله فولادی دارای سه مدل مختلف است که دو مدل اول دارای دو گرید متفاوت A و B و مدل سوم فقط دارای گرید A است. لوله فولادی ASTM A53 برای عملیات های تغییر شکل مانند خمش و جوشکاری خیلی مناسب است و معمولا در پتروشیمی ها و پالایشگاه ها استفاده می شود.

  1. لوله فولادی ASTM A106 :

این نوع از لوله فولادی که معمولا از ماده کربن استیل ساخته می شود مشخصاتش تقریبا شبیه لوله فولادی A53 است. تفاوت اصلی بین این دو لوله این است که لوله فولادی  ASTM A106 دارای سیلیسیوم بیشتری است و به همین دلیل برای دماهای بالاتر کاربرد بیشتری دارد.

  1. لوله فولادی ASTM A179

این نوع از لوله فولادی که جزو دسته لوله های آتشخوار می باشد دارای کربن کمی است که قابلیت خم شدن بالایی را به آن می دهد. از طرف دیگر این نوع لوله تحمل دماهای خیلی بالا را نیز دارد و همین دو ویژگی نیز باعث می شوند برای استفاده در دیگ های بخار و مبدل ها و کندانسورها بسیار مناسب باشند.

  1. لوله فولادی ASTM A333

این نوع از لوله فولادی که به لوله فولادی کرایوژنیک نیز معروف است معمولا در دماهای بسیار پایین مورد استفاده قرار می گردد. این نوع از لوله فولادی دارای چندین گرید مختلف و چندین نوع آلیاژی نیز می باشد.

  1. لوله فولادی AWWA C200

این مدل از لوله فولادی که به صورت درزدار و بدون درزدار تولید می شد معمولا در ابعاد بالاتر از 8 اینچ موجود است و بیشتر برای مصارف آب و فاضلاب استفاده می شود.

  1. لوله فولادی DIN 2440 , DIN 2441, DIN 2442

این نوع از لوله های که با استفاده از استاندارد DIN که استانداری بین المللی و اروپایی است نامیده می شوند در واقع به نام لوله گازهم شناخته می شوند،  از انواع لوله های فولادی کم کربن هستند که می توان به راحتی آنها را خم کرد و تغییر شکل داد. از این لوله ها برای لوله کشی خانگی نیز بهره برده می شود.

  1. لوله فولادی BS 1387

نوعی از لوله فولادی که در سیستم های بخار معمولا مورد استفاده قرار می گیرند و تا دمای 260 درجه را تحمل می کنند.

  1. لوله فولادی ضد زنگ ASTM A312

در این نوع از لوله فولادی از آلیاژهای نیکل و کروم و مولیبدن نیز استفاده شده است که به این لوله خاصیت ضد زنگ می دهد و در عین حال مقاومت بالایی در دماهای بالا و پایین نیز دارا می باشد.

مزایای استفاده از لوله فولادی

  • قابل استفاده در صنایع مختلف
  • قابل استفاده در شرایط کاری مختلف از قبیل دما و فشار و مقاومت کششی و فشاری
  • قابل استفاده در شرایط خاص مانند محیط هایی که استعداد زنگ زدگی و خوردگی دارند
  • امکان تولید در ابعاد مختلف
  • امکان تولید در مدل های مختلف مانند درزدار و بدون درز

معایب استفاده از لوله فولادی

  • خوردگی خارجی در برخی مدل ها
  • فرایند الکترولیز در برخی انواع لوله های فولادی
  • نیاز به تکنیسین ماهر برای فرایند جوش دادن لوله ها

داسنتی هایی در مورد لوله های فولادی:

  • استانداردهای مختلفی برای این لوله ها وجود دارد که ASTM , DIN, API جزو معروف ترین آنها هستند.
  • لوله فولادی دارای سه نوع استقامت فشاری است: روش برنامه ای، روش کدینگ و وروش وزنی
  • لوله فولادی داری ویژگی هایی است که معمولا با این معیارها سنجیده می شوند : قطر داخلی (ID) ؛ قطر خارجی (OD)؛ کلاسه (SCH)؛ ضخامت دیواره (T)؛ و طول لوله (L) و قطر اسمی لوله (NPS)
  • هرقدر رده یا کلاسه یک لوله بالا باشد ضخامت جداره آن نیز بیشتر می شود.

مقایسه انواع لوله های فولادی

انواع لوله های فولادی از لحاظ ساخت و کاربرد تفاوت عمده دارند و برای هر کدام استاندارد مخصوصی تعریف شده است به طوری که معرفی تمامی این استاندارد ها تنها در یک کتاب قطور ممکن است.

لوله های فولادی هر کدام قوت و ضعف خود را دارند به همین دلیل استفاده یک مدل از لوله های فولادی برای تمام وضعیت ها ناممکن است.

کاربرد مهم لوله های فولادی چیست؟

کاربرد لوله‌ های فولادی در طیف وسیعی از پروژه ها می باشد مثل:

  1. مبدل حرارتی
  2. صنایع شیمیایی و پتروشیمی
  3. تولید برق و فناوری های زیست محیطی
  4. کشتی سازی
  5. کاربردهای نفت و گاز
  6. مهندسی و ساخت و ساز مکانیک
  7. لوله هایی برای کاربردهای تحت فشار
  8. لوله های فولادی بدون درز برای خدمات پروژه
  9. لوله های سرویس فشار کم و متوسط
  10. برای سرویس دما و فشار بالا
  11. لوله های فولادی بدون درز برای سرویس در دمای پایین

لوله فولادی-پتروکالوج

 3 نکته مهم در رابطه با لوله های فولادی

 ١.نوع کاربرد لوله های فولادی در حالت کلی بستگی به ضخامت دیواره آن دارد. لوله های فولادی در دماهای بالاتر نیازمند ضخامت بیشتری برای دفع حرارت هستند

 ٢.هر کدام از استاندارد های تولید لوله فولادی سایز مشخصی را معلوم کرده اند و نمی توان در ابعاد دلخواه آن ها را تولید کرد.

 ٣.برخی از مدل های لوله های فولادی تولید گرانی دارند و به همین دلیل ممکن است از استفاده آن ها سر باز زده شود اما تقریبا جانشینی هم ندارند.

قیمت لوله فولادی

لوله های فولادی در استاندارد ها، گرید ها، اندازه ها و با مواد اولیه خارجی یا داخلی تولید می شوند.

اما قیمت نهایی لوله فولادی در نهایت با توجه به وزن و ضخامت آن تعیین می شود.

لذا تعیین قیمت به صورت کلی امکان پذیر نیست.

برای دریافت آخرین قیمت ها، لطفا با همکاران ما در پترو کالوج تماس حاصل بفرمایید.

مشخصات فنی لوله فولادی

لوله فولادی-پتروکالوج

خریدو فروش لوله فولادی

پترو کالوج عرضه کننده معتبر ترین برندهای داخلی و خارجی انواع لوله فولادی می باشد.

کارشناسان ما شما را در امر خرید لوله درزدار راهنمایی خواهند کرد.

لوله های فولادی گالوانیزه

لوله گالوانیزه در دو جنس مختلف آهنی و فولادی ساخته می شود که تفاوت عمده ای ندارند اما لوله های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع لوله آهنی آن سبک تر و براق تر می باشند.

کاربرد اصلی لوله فولادی گالوانیزه در سیستم های تهویه و همچنین آب و گلخانه می باشد.

و در اندازه های ۶ متری تولید می شوند.

 

پتروکالوج تامین کننده انواع لوله های فولادی در کشور می باشد. این شرکت با سابقه درخشان خود آمادگی همکاری با انواع پروژه ها و کارفرمایان را داراست.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 20:46

شیر یکطرفه یا چک ولو به شیر هایی اطلاق می شود که اجازه عبور سیال را  تنها از یک سو می دهد و کارکرد شیر های یک طرفه یا چک ولو بطور اتوماتیک است. با توجه به مدل شیر یکطرفه یا چک ولو که دارای دیسک ها و اتصال دیسک به بدنه متفاوت اند که به برسی ان در ادامه خواهیم پرداخت نحوه کارکرد یکسانی دارند و نحوه کارکرد شیر یکطرفه یا چک ولو به اینگو نه است که دیسک با بازویی به بدنه مهار شده است و این بازو تنها اجازه جایجایی به دیسک را در یک جهت مشخص میدهد، لذا زمانیکه فشار سیال به دیسک در جهت ورودی شیر یکطرفه یا چک ولو وارد شود بازو، دیسک را جابجا کرده و به سیال اجازه عبور داده میشود  و پس از ان در اثر نیروی سیال برگشتی و فنر موجود در بازوی شیر یکطرفه یا چک ولو و نیروی جاذبه دیسک به جای اولیه برگشته و مسیر شیر مجددا مسدود میشود. حال اگر فشار در جهتی غیر از جهت اصلی شیر وارد شود دیسک مسیر را مسدود کرده و احازه برگشت به سیال داده نخواهد شد.

 

شیر یکطرفه یا چک ولو-پتروکالوج

انواع شیر یکطرفه یا چک ولو

1. شیر یکطرفه نوسانی یا چک ولو نوسانی

2. شیر یکطرفه نوسانی یا چک ولو نوسانی صفحه ای یا ویفری

3. شیر یکطرفه دیسکی یا چک ولو دیسکی

4. شیر یکطرفه با دیسک دو تکه یا چک ولو با دیسک دو تکه

5.شیر یک طرفه با دیسک وارونه یا چک ولو با دیسک وارونه

6. شیر یکطرفه دیافراگمی یا چک ولو دیافراگمی

7. شیر یکطرفه بالا رفتنی یا چک ولو بالا رفتنی

8. شیر یکطرفه قطع کننده یا چک ولو قطع کننده

با دیسک وارونه یا چک ولو با دیسک وارونهشیر یکطرفه 

شیر یکطرفه با دیسک وارونه  یا چک ولو با دیسک وارونه برای کنترل حرکت سیال دارای دیسک می باشند که این دیسک بصورت اونگ در بالای مجرا نصب شده است. در زمان وجود فشار سیال دیسک بالا رفته و بصورت افقی درامده و  به سیال اجازه عبور داده میشود و با کم شدن فشار سیال دیسک در سر راه مجرا قرار گرفته و بسته میشود. این نوع شیرها از لحاظ کاربرد بسیار مشابه به شیر های یکطرفه نوسیانی می باشند. از مزیت شیر یکطرفه با دیسک وارونه یا چک ولو با دیسک وارونه می توان به کم بودن افت فشار و عدم ایجاد اشفتگی در سیال  نام برد. شایان ذکر است کمترین میران افت فشار را در شیر های یکطرف، شیر یکطرفه با دیسک وارونه یا چک ولو با دیسک وارونه دارد. ..

شیر یکطرفه با دیسک وارونه یا چک ولو با دیسک وارونه بعلت یکپارچه بودن قطعات شیر استحکام بیشتری نسبت به شیر های غیر یکپارچه دارند و تعمیر و نگهداری شیر یکطرفه با دیسک وارونه یا چک ولو با دیسک وارونه نسبت به سایر شیرها امری اسان  می باشد.

شیر یکطرفه با دیسک وارونه یا چک ولو با دیسک وارونه قابلیت اتصال بصورت عمودی و افقی را دارا می باشد، نکته قابل ذکر در شیر یکطرفه با دیسک وارونه یا چک ولو با دیسک وارونه که بصورت عمودی نصب می شود این است که بهتر است جریان از پایین به بالا باشد تا در زمان بسته شدن شیر، نیروی جاذبه به بسته شدن دیسک کمک کند.

در شیر یکطرفه با دیسک وارونه یا چک ولو با دیسک وارونه زمان قطع جریان به شدت سریع می باشد و لذا امکان ایجاد ضربه قوچی بسیار کم می باشد بنا براین از این شیر در سیال هایی که دارای ضربه می باشد می توان با خیال اسوده تری استفاده نمود.

 

پترو کالوج انباردار، وارد کننده و تامین کننده انواع لوله بدون درز ( لوله مانیسمان ) کربن استیل A 106، API 5L، St 37 و استنلس استیل 316، 316L، 304 و 304L و انواع لوله بدون درز آلیاژی P11، P22 و... در رده ها و اندازه های مختلف

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 167 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 20:21

قطعات اصلی آسانسور 

آسانسورها یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از ساختمان ها می باشد که امروزه شما می توانید تنوع بسیار بالایی از این محصولات را به راحتی در بازار مورد مشاهده قرار دهید. همچنین در نظر بگیرید که در حال حاضر برندهای بسیار مختلفی به دنبال طراحی و ساخت بهترین و مدرن ترین این محصولات هستند. شرکت های سازنده این تجهیزات سعی بر آن دارند تا از قطعات و لوازم بسیار بادوام و باکیفیت برای ساخت آسانسورهای خود استفاده کنند که البته این امر می تواند در قیمت نهایی آسانسورها نیز تاثیرگذار باشد.

 شما نیز می توانید قبل از خرید و استفاده از این تجهیزات، در خصوص مهمترین و اصلی ترین قطعات آسانسور اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورده و سپس اقدامات مربوط به خرید و استفاده را انجام دهید. همچنین آشنایی شما با هر یک از قطعات اصلی آسانسور ها، می تواند شما را در استفاده بهتر و صحیح از این تجهیزات راهنمایی کند. شما می توانید از همین وب سایت پیش روی خود، اقدام به بررسی هر یک از بهترین انواع این قطعات و لوازم پرداخته و با توجه به قطعه معیوب آسانسور خود، اقدامات مربوط به خرید را طی کنید.

توصیه می شود که همیشه از باکیفیت ترین و مرغوب ترین قطعات برای آسانسورهای خود استفاده کنید تا بهترین کارایی را از این محصول برای خود به ارمغان آورید. البته ناگفته نماند که آسانسورها با توجه به مدل و نوعی که دارند، از قطعات و لوازم یدکی بسیار متفاوت تری تشکیل شده اند ولی همه این تجهیزات در برخی از قطعات، وجه مشترک دارند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد راهنمای خرید اینترنتی قطعات آسانسور را با قیمت های بسیار ارزان، توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

همچنان که در شکل مشخص است، اجزا و قطعات اصلی در آسانسور هیدرولیک عبارت اند از:

(1) کابین، (2) ریل، (3) درب، (4) جک، (5) پاوریونیت شامل تانک و روغن هیدرولیک، گروه شیرها، موتور و پمپ، (6) ضربه گیر، (7) تجهیزات و لوازم جانبی

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

            اجزای اصلی آسانسور هیدرولیک

اجزای اصلی آسانسور هیدرولیک

1- کابین آسانسور (اتاقک) هیدرولیک

همانند آسانسور کششی، کابین بخشی از آسانسور هیدرولیک است که شبیه اتاقک بـوده و مسافـران یا بارها (یا هر دوی آنها) را جابجا می کند. برای جلوگیری از سوار شدن بیش از اندازه ی مسافرین (اضافه بار)  در آسانسور هیدرولیک هم بایستی مساحت مفید کابین باید محدود گردد. مقاومت مکانیکی چهار چوب اصلی (یوک) یا مجموعه ی نگه دارنده کفشکهای ریل راهنما، دیواره ها، کف و سقف کابین باید به مقداری باشد که بتواند در برابر نیروهای وارده در زمان حرکت عادی آسانسور یا در موقع عمل ترمز ایمنی ( پاراشوت)، شیر ترکیدگی آسانسور هیدرولیک و یا در هنگام برخورد به ضربه گیرها پایداری نماید.

کابین آسانسور هیدرولیک

    کابین آسانسور هیدرولیک

2- کاراسلینگ (CAR SLINC) آسانسور هیدرولیک

یکی از وسائلی است که عمدتا در آسانسور هیدرولیک و در موارد بسیار معدود در آسانسور کششی کاربرد دارد. کاراسلینک می باشد.
این مهم نقش فریم کابین(یوک) آسانسور کششی در آسانسور هیدرولیک direct side (مستقیم بغل) و indirect (غیر مستقیم) را بعهده دارد. بطوریکه کفشکها و رولرها و پاراشوت روی آن مونتاژ شده و لذا کابین فاقد یوک میباشد. در سیستمهای غیر مستقیم آسانسور هیدرولیک یک فلکه (پولی) با کفشکهای مربوطه و قاب روی جک مونتاژ و توسط سیم بکسل و زنجیر به کاراسلینگ متصل میگردد. ضمن اینکه در آسانسورهیدرولیک direct  کاراسلینگ فاقد پولی و پاراشوت میباشد. در آسانسور هیدرولیک  که از کاراسلینگ استفاده میگردد میتوان فقط از یک جفت ریل استفاده کرد که این ریلها هم هدایت جک و پولی متصل به آن و هم کاراسلینگ را به عهده دارد. فضای مورد نیاز برای اجرای ریلها و جکها تا ابتدای کابین معمولا 30 تا 25 سانتی متر (متناسب با ظرفیت کابین و ابعاد کاراسلینگ) از تمام شده آهن کشی میباشد.

انواع مختلف کاراسلینگ

                                             انواع مختلف کاراسلینگ

3- ریلهای راهنما آسانسور هیدرولیک

در آسانسور هیدرولیک هم بسان سایر سیستم های آسانسور، ریلهای راهنما، اتصالات و متعلقات آنها باید در مقابل نیروهایی که به آنها وارد میاید به اندازه ی کافی مقاوم باشند تا از کارکرد ایمن آسانسور اطمینان حاصل شود. کارکرد ایمن آسانسور هیدرولیک در ارتباط با ریلهای راهنما شامل موارد زیر است:

  • ریلهای راهنمای باید قابل اطمینان باشند؛

خیزهای ریل باید تا حدی باشند که در اثر آنها:

  • (1) قفل درها ناخواسته نباید باز شود.
  • (2) عملکرد وسایل ایمنی تحت تاثیر قرار نگیرد.
  • (3) برخورد قسمتهای متحرک با سایر قسمتها ممکن نباشد.

ریلهای راهنما

نمونه از ریلهای راهنما

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

ابعاد مختلف ریلهای راهنما

4- درب آسانسور هیدرولیک

نواحی باز چاه که دسترسی به کابین آسانسور هیدرولیک را فراهم میکنند باید مجهز به درهای بدون روزنه باشند. درهای طبقات باید با مقررات مربوط به محافظت در برابر آتش ساختمان، مطابق باشند. همچنین ورودیهای کابین باید مجهز به درب باشند.

درها و متعلقات آن باید طوری طراحی شوند که صدمات ناشی از فشرده شدن بخشی از بدن شخص، لباس یا اشیاء دیگری که ممکن است در بین آنها گیر کنند، را به حداقل کاهش دهند. به منظور جلوگیری از بریدگی در حین حرکت درهای کشویی خودکار، سطح سمت کابین درها نباید سوراخ یا یرآمدگی بیش از 3 میلیمتر داشته باشد. لبهی این سوراخها یا برآمدگیها باید در جهت بازشو درب پخ شده باشند. درهای کابین در حالت بسته باید مقاومت مکانیکی کافی داشته باشند، به طوری که وقتی نیرویی معادل 300 نیوتن به طور عمود از درون کابین به بیرون آن روی مقطع گرد یامربعی به مساحت 5 سانتیمترمربع اعمال شود:

  • بدون تغییر شکل دائمی مقاوم باشند؛
  • تغییر شکل کشسان بیش از 15 میلیمتر نداشته باشند؛
  • در حین انجام این آزمون و پس از آن، عملکرد ایمن درب نباید تحت تأثیر قرار گیرد.

انواع درب آسانسور

این نوع درها باید طوری طراحی شوند که آسیب دیدگی شخص ناشی از ضربه لنگه درب به حداقل کاهش یابد. از جمله این دربها، درهای کشویی افقی و عمودی میباشد.

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

قسمت بالای یک در اتوماتیک

الف) درهای کشویی افقی: 

  1. درهای خودکار با نیروی محرکه؛ نیروی لازم جهت جلوگیری از بسته شدن درب نباید ار 150 نیوتن بیشتر باشد. این نیرو نباید در یک سوم اول مسیر حرکت درب اندازه گیری شود.
  2. درهای غیر خودکار بانیروی محرکه؛ درهایی که بسته شدن آنها تحت کنترل دائم استفاده کنندگان صورت میگیرد، مثلاً با فشار پیوسته روی دگمه.

ب) درهای کشویی عمودی (گیوتینی ) 

درهای کشویی عمودی فقط در آسانسورهیدرولیک  باری – مسافری باید مورد استفاده قرار گیرد. بسته شدن این گونه درها با نیروی محرکه مجاز است، مشروط به اینکه تمام شروط زیر به طور همزمان برقرار باشند:

  • بسته شدن درها تحت دید وکنترل دائمی استفاده کنندهگان باشد؛
  • حداکثر سرعت متوسط بسته شدن لته درها محدود به 0. 3 متر بر ثانیه باشد؛
  • ساختار درب کابین باید مطابق استاندارد باشد؛
  • درب کابین حداقل باید تا حدود دو سوم بسته شده باشد قبل از آنکه درب طبقه شروع به بسته شدن کند.

ج) سایر انواع درهادر آسانسور هیدرولیک

در مورد درهای نوع دیگر، از قبیل درب لولادار مجهز به نیروی محرکه، که در هنگام باز و بسته شدن درب احتمال ضربه به افراد وجود دارد، تمهیدات مربوط به درهای کشویی مجهز به نیروی محرکه، باید انجام گیرد.

5- جک آسانسور هدرولیک

در آسانسور هیدرولیک مجموعه ای از یک سیلندر و یک پیستون، تشکیل یک وسیله ی حرکت هیدرولیکی به نام جک را میدهند.

سیلندر از لوله فولادی ساخته میشود و سطح داخلی آن بسیار صاف و صیقلی است و باید در برابر فشارهای وارده و همچنین خوردگی ناشی از رطوبت محیط بسیار مقاوم باشد.

پیستون استوانه ای است که داخل سیلندر قرار گرفته است و قسمت انتهائی آن به کابین متصل میگردد و بر اثر فشار روغن جابجا میگردد و موجب حرکت کابین میشود. پیستون نیز میبایست ساختمان بسیار دقیق و صیقلی داشته و در برابر فشارهای ناشی از بارهای استاتیکی و دینامیکی مقاومت کافی داشته باشد.

جک آسانسور هیدرولیک

جک آسانسور هیدرولیک ( 1- جک مستقیم، 2- جک غیر مستقیم 3- جک تلسکوپی)

6- پاور یونیت آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک به وسیله یک پاوریونیت به کار انداخته میشود که معمولاً در موتورخانه یا زیرزمین ساختمان و یا برخی مواقع در خود چاه آسانسور قرار دارد. با تمام تفاوتهای ظاهری که پاوریونیتها میتوانند با یکدیگر داشته باشند، همه آنها در ساده ترین حالت دارای یک تانک ذخیره روغن، شیر کنترل جریان، شیر SHUTT OFF، پمپ، موتور و شیرهای اطمینان هستند.

پاور یونیت

نمونه ای از یک پاور یونیت

 

سیستم هیدورلیک MRL

سیستم هیدورلیک MRL

7- ضربه گیر آسانسور هیدرولیک

وسیله ای است برای جلوگیری از توقف ناگهانی کابین و یا وزنه ی تعادل در انتهای مسیر حرکت با استفاده از فنر یا سیال (یا موارد دیگر).

آسانسورهدرولیک هم باید در پایینترین حد از مسیرحرکت کابین دارای ضربه گیر باشند. وقتی ضربه گیرها کاملاً فشرده شده اند، پیستون جک نباید به کف سیلندر برخورد کند.

ضربه گیر هیدرولیکی

ضربه گیر هیدرولیکی

 

ضربه گیر فنری

ضربه گیر فنری

 

ضربه گیر پلی اورن آسانسور

ضربه گیر پلی اورن آسانسور

 

شرکت آسانسور هیرو

قطعات مصرفی آسانسور

قطعات آسانسور تنها به قطعات مکانیکی تقسیم بندی نمی شود، بلکه شما می توانید شاهد استفاده یک سری از مهمترین و اصلی ترین قطعات مصرفی نیز در این دستگاه ها باشید که بایستی به شکل دوره ای تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهید. برای خرید قطعات مصرفی این تجهیزات، می توانید آنها را مانند قطعات اصلی آسانسور ها، از همین وب سایت ما تهیه و در سبد خرید خود قرار دهید. از مهمترین و اصلی ترین قطعات آسانسور که در لیست قطعات مصرفی واقع شده اند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– روغن: روغن یکی از پرکاربردترین قطعات مصرفی در آسانسور می باشد که سبب روانکاوی سایر قطعات شده و از این طریق دیگر قطعات می توانند به بهترین شکل عملکرد خود را به نمایش بگذارند. همچنین استفاده از روغن در آسانسور می تواند از میزان گرما ایجاد شده در موتور آسانسور کاسته و مواد آلاینده را نیز جمع آوری نماید. توصیه می شود که همیشه از باکیفیت ترین انواع روغن ها در آسانسورهای خود استفاده کنید.

 

-بافر: بافرهای یکی از دیگر مهمترین و اصلی ترین قطعات مورد استفاده در آسانسورها می باشد که در مدل های فنری، هیدرولیکی و لاستیکی تهیه طراحی شده و از نقش بسیار بالایی نیز در عملکرد این تجهیزات برخوردار است. شما نیز می توانید بهترین این محصولات را از همین وب سایت پیش روی خود تهیه و خریداری کنید.

-چراغ های مورد استفاده در آسانسور: از مهمترین این چراغ ها می توان به چراغ تونلی اشاره کرد که در چاهک آسانسور مورد استفاده می گیرد و می تواند فضای چاهک را روشن نماید. در نظر داشته باشید که چراغ ها از عمر مفید مشخصی برخوردار هستند و در صورتی که این عمر مفید به اتمام برسد، بایستی اقدام به تعویض چراغ چاهک آسانسور خود داشته باشید.

خرید قطعات آسانسور 

اگر شما هم قصد خرید و استفاده از بهترین و باکیفیت ترین انواع قطعات آسانسور را دارید، می توانید فرصت استثنایی و طلایی پیش روی خود را از دست ندهید و هم اکنون اقدامات مورد نیاز برای خرید اینترنتی هر یک از انواع قطعات اصلی آسانسور ها را انجام دهید. توصیه می شود که در انتخاب قطعه مورد نیاز خود نهایت دقت و توجه را داشته باشید تا از دوباره مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر نداشته و سریعا تعمیرات مربوط به آسانسور خود را انجام دهید.

برای اخذ مشاوره در خصوص انتخاب مناسب ترین قطعات آسانسور نیز می توانید با دوستان ما در ارتباط باشید و راهنمایی های مورد نیاز خود را به دست آورید. همچنین توصیه می شود که قبل از خرید و استفاده از قطعات آسانسور، در مورد مشخصات فنی این محصولات اطلاعات مورد نیاز را به دست آورده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید داشته باشید. آدرس و نشانی محل تحویل قطعات مربوط به آسانسور را نیز با نهایت دقت وارد کنید تا همکاران ما بتوانند در کم ترین زمان ممکن سفارش شما را تحویل دهند.

قیمت قطعات آسانسور 

یکی از مهمترین و اصلی ترین سوال هایی که ذهن بسیاری از خریداران قطعات آسانسور را به سوی خود جذب کرده است، قیمت مربوط به این تجهیزات می باشد. شما می توانید از فروشگاه پیش روی خود، اطلاعات موثقی را در خصوص قیمت قطعات اصلی آسانسور ها به دست آورده و با توجه به قطعه مورد نیاز خود، مناسب ترین و بهترین آن را تهیه و خریداری کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که قیمت های عرضه شده در وب سایت ما بسیار مناسب تر از قیمت های موجود در دیگر فروشگاه ها می باشد و شما می توانید مقایسه های لازم را انجام دهید تا به ارزان تر بودن قطعات و لوازم یدکی موجود در وب سایت ما پی ببرید. همچنین تمام قطعات آسانسور موجود در این وب سایت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیاری از این محصولات از ضمانت نامه های بالایی برخوردار هستند که شما می توانید با خیال راحت، قطعه مورد نظر خود را تهیه کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت لیست کامل قطعات آسانسور نیز می توانید با همکاران با از همین وب سایت در تماس بوده و راهنمایی های مورد نظر خود را به دست آورید.

معرفی شرکت آسانسور هیرو

شرکت هیرو آسانسور، یکی از شرکتهای باسابقه و توانمند صنعت آسانسور کشور می باشد که دارای کارخانه تولیدات قطعات آسانسور هیدرولیک با بهترین کیفیت و 18 ماه گارانتی بی قید و شرط می باشد.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 0:43

آیا شما نیز به دنبال راهنمای خرید و استفاده از باکیفیت ترین و بهترین انواع پله برقی هستید؟ آیا می دانید که برای سرویس و نگهداری از پله های برقی بایستی از کجا اقدام کرد؟ از شما می خواهیم که مقاله و مطلب پیش روی خود را تا آخر مورد مطالعه قرار دهید و از این طریق اطلاعات بسیار مفیدی را به دست آورید. 

یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از اماکن عمومی را پله های برقی شکل داده اند و این محصول به منظور حمل و نقل مسافران به سمت بالا و پایین در یک ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه شما می توانید شاهد استفاده ی بسیار گسترده ای از پله های برقی در سراسر کشورهای جهان باشید. از مهمترین مکان هایی که شاهد استفاده از پله برقی هستیم، می توان به مواردی اعم از مراکز حمل و نقل، مراکز تجاری، فرودگاه ها، هتلها، مراکز خرید و ساختمان های عمومی اشاره کرد. پله برقی استفاده شده در این مکان ها از اهمیت استفاده و مزیت های بسیار بالایی برخوردار است و همچنین می توانند حجم بالایی از افراد را به راحتی تا ارتفاع یک طبقه جا به جا نماید. شما نیز می توانید بهترین و مناسب ترین این تجهیزات را تهیه کرده و آن را در مکان مد نظر خود، مورد استفاده قرار دهید.

 

مشخصات فنی پله برقی

پله برقی یکی از پرکاربردترین و بی نظیرترین تجهیزات مورد نیاز در بسیاری از مکان های عمومی می باشد؛ که برای سخت و طراحی این محصولات از سه گیربکس جداگانه استفاده می شود که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چرخ دنده ساده: در این حالت پله برقی، دستگیره ها و محور پله ها به کمک زنجیر به حرکت در می آیند.
  • چرخ دنده حلزون: عملکرد این مدل از گیربکس ها در مقایسه با حالت قبلی بسیار بالاتر بوده و ساختار حلزونی مانند چرخ دنده های در این تجهیزات می تواند راندمان موتور را به شکل باورنکردنی افزایش دهد.
  • چرخ دنده سیاره ای یا خورشیدی: در این مدل از گیربکس ها شاهد انتقال نیرو توسط یک سری از چرخ دنده ها صورت می گیرد که در این صورت شما می توانید به بالاترین راندمان مورد نظر خود در این تجهیزات دست پیدا کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات فنی پله برقی به کاتالوگ آنه مراجعه کرده و از این طریق به اطلاعاتی که مورد نیاز شما هست، دست پیدا نمایید.

 

پله برقی ایرانی

 

امروزه شرکت ها و برندهای بسیار زیادی را می توانید مشاهده کنید که هر یک از آنها به دنبال طراحی و ساخت بهترین و باکیفیت ترین نوع این وسیله هستند که شما می توانید در میان این برندها، شاهد محصولات ایرانی نیز باشید. برای آشنایی نزدیک با پله های برقی ایرانی می توانید از همین وب سایت اینترنتی پیش روی خود اقدام کرده و از این طریق به بررسی هر یک از این تجهیزات بپردازید و با توجه به علاقه مندی خود، مناسب ترین آن را تهیه کنید. جالب است بدانید که برند های خارجی معمولا از ارائه خدمات پس از فروش بالایی برخوردار نیست و برخی از آنها حتی هیچ گونه خدمات پس از فروشی را در کشور ما ارائه نمی دهند. برای همین منظور نیز توصیه می شود که از محصولات ایرانی استفاده کنید تا بتوانید با خیال راحت اقدام به استفاده از این محصولات داشته و از قطعات و خدمات پس از فروش بسیار خوبی نیز بهره مند شوید.

 

انواع 

 

پله برقی ها را با توجه به آیتم های بسیار متعددی به انواع مختلفی تقسیم بندی می کنند که از مهمترین و اصلی ترین این آیتم ها می توان به نوع شیب پله های برقی اشاره کرد. شما نیز می توانید با توجه به ارتفاع محل نصب پله برقی مورد نظر خود، یکی از مناسب ترین و بهترین این تجهیزات را تهیه کرده و آن را مورد نصب قرار دهید. از مهمترین و پرفروش ترین انواع پله های برقی بر اساس شیب آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سی درجه: زاویه ای که با زمین دارند در این حالت سی درجه بوده و کاربران می توانند امنیت بسیار بالایی را در این حالت احساس کنند. افرادی که ترس از ارتفاع دارند، به راحتی می توانند از این وسیله استفاده نمایند.
  • سی و پنج درجه: پله های برقی سی و پنج درجه از دیگر انواع این تجهیزات می باشد که امنیت این تجهیزات نیز بالا بوده و ترس استفاده از پله های برقی را به حداقل ترین میزان می رساند.
  • متحرک شیب دار: این مدل از کمترین شیب ممکن برخوردار هستند که می توانند افراد را از نقطه ای به نقطه ی دیگر انتقال دهند.

 

پله برقی خانگی

 

پله های برقی خانگی بر اساس استفاده در ساختمان های مسکونی طراحی شده اند و افراد نیز می توانند با توجه به بودجه ی در اختیار خود، بهترین و مناسب ترین این تجهیزات را تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهند. همیشه برای خرید بهترین انواع پله های برقی به سه فاکتور اصلی توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • ایمنی
  • کیفیت
  • قیمت مناسب

 

سرویس و نگهداری 

 

پله برقی ها نیز مانند دیگر تجهیزات نیازمند نگهداری و سرویس های ادواری هستند تا بتوانند به بهترین و مناسب ترین شکل ممکن اقدام به عملکرد خود داشته باشند. شما نیز بهتر است این امر را جدی گرفته و حتما به شکل متناوب اقدامات مربوط به سرویس و نگهداری را انجام داده و از این طریق از عملکرد بسیار باکیفیت آن اطمینان لازم را به دست آورید.

 

پله برقی-هیرو آسانسور

 

قطعات پله های برقی

 

اگر شما نیز به دنبال تهیه و استفاده از بهترین و بی نظیرترین انواع پله برقی هستید، می توانید در خصوص قطعات این تجهیزات یک سری از مهمترین اطلاعات را به دست آورده و سپس با خیال راحت اقدام به استفاده از این محصولات داشته باشید. از اصلی ترین تجهیزات مربوطه می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • درب محافظ ایستگاه های پایین و بالا
  • دک خارجی
  • دک داخلی
  • اسکورت
  • نرده 
  • دستگیره یا هندریل
  • شنه و کامپلیت
  • پالت
  • استپ

هر یک از این اجزا و قطعات از کارایی و وظیفه ی جداگانه ای برخوردار هستند و کوچکترین آسیب به هر یک از این قطعات، می تواند عملکرد پله های برقی را با مشکل اساسی رو به رو سازد.

 

ویژگی های یک پله برقی مناسب چیست؟

 

  1. حرکت روان و مصرف بهینه انرژی
  2. عدم ایجاد سر و صدای در هنگام حرکت
  3. رعایت استانداردهای لازم در کیفیت ساخت و میزان امنیت
  4. استفاده از آلیاژهای مناسب و مواد ضد خوردگی در ساخت قطعات
  5. عملکرد اتوماتیک قابل اعتماد و ایمن
  6. اندازه‌ استاندارد در اندازه‌‌ی پله‌ها، ارتفاع هر پله، عرض پله و محافظ پله
  7. ریل های متحرک محافظ پله به گونه‌ای طراحی شوند که از انگشتان مراقبت کند
  8. توقف اتوماتیک بلافاصله بعد از بروز کوچک‌ترین اختلال

 

استاندارد پله برقی

 

پله برقی برای طراحی و نصب خود، نیازمند یک سری از استانداردها می باشد که شرکت های تولید کننده می تواند با توجه به این استانداردها، چیدمان مناسبی را به ارمغان آورند. از مهمترین این استانداردها می توان به طول افقی، طول مفید، عرض پله، ارتفاع، تعداد پله، ظرفیت آن و غیره اشاره کرد.

 

پله برقی-هیرو آسانسور

چیدمان 

 

یکی دیگر از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی که در استفاده از این نوع پله ها باید به آن توجه کرد، چیدمان این محصولات می باشد که این امر نیازمند تخصص بسیار بالایی بوده و شما می توانید برای چیدمان آن از نیروی متخصص حاضر در شرکت ما کمک بخواهید. منظور از چیدمان ، همان نحوه جوشکاری و اتصال قطعات مختلف آن می باشد.

 

نصب 

 

نصب پله برقی یکی از دیگر مهمترین مواردی می باشد که بایستی به آن توجه کرد. برای نصب این تجهیزات می توانید از متخصصان حرفه ای در این زمینه استفاده کنید. استفاده از این وسیله نیازی به انتظار نداشته و شما می توانید بدون معطلی به راحتی از این تجهیزات استفاده کنید. طی یک گزارش ارائه شده از سوی کشور آمریکا، در حال حاضر بیش از سی هزار از متفاوت ترین انواع پله های برقی در این کشور نصب و مورد استفاده قرار گرفته است که این تجهیزات می توانند در حدود نود میلیارد مسافر را به راحتی جا به جا کند.

 

هزینه نصب 

 

همچنین هزینه نصب را نیز می توانید به راحتی از همین وب سایت پیش روی خود به دست آورید. هزینه های مربوط به نصب و راه اندازی هزینه نصب با توجه به کیفیت نصب این تجهیزات متغیر می باشد. شرکت ما برای نصب این تجهیزات، گارانتی نصب ارائه می دهد که شما می توانید از این خدمت بهره مند شوید.

 

 

پله برقی مدرن

 

پله برقی مدرن از بهترین مدل های این تجهیزات می باشد که از طراحی بسیار شیک و سرعت بسیار بالایی برخوردار است. این مدل از هزینه نصب پله برقی دارای چشمک هایی هستند که در صورت عدم مسافر، پله به شکل خودکار از کارکردن باز ایستاده و از این طریق در مصرف انرژی صرفه جویی لازم را برای شما به ارمغان می آورد.

 

پله برقی-هیرو آسانسور

 

فاکتورهای مناسب در خرید و انتخاب پله برقی

  • امنیت 

همیشه ایمنی و آسایش مصرف کنندگان اولویت اول می باشد و تمام فاکتورها تاثیر این عامل مهم قرار می گیرد. خاطر داشته باشید پله برقی شما باید از ایمنی مطلوبی برای جابه‌جایی افراد برخوردار باشد. باتوجه به اینکه موتورهای مورد استفاده در این وسیله از قدرت بالایی برخوردارند لذا یکی از نگرانی های همیشگی سازندگان آن است.

رعایت نکات ایمنی از بسیاری از حوادث جلوگیری می کند.

پس در موقع خرید از اعتبار شرکت سازنده و رعایت کامل استانداردها مطمئن شوید.

  • مکان نصب 

یکی دیگر از عوامل موثر بر انتخاب، مکان مناسب در ساختمان برای کنترل ترافیک استفاده از پله برقی می باشد. باید توجه کنید که ساختمان مورد نظرتان چه کاربردی دارد و افراد در رفت و آمد در ساختمان شما چه کسانی هستند و با چه هدفی وارد ساختمان می‌شوند.

در ساختمان‌های پر رفت‌وآمد می‌توان از پله های برقی‌ دو طرفه برای بالا رفتن و پایین آمدن از طبقات استفاده کرد. پله برقی‌های یک طرفه اگرچه ممکن است برای صاحبان ساختمان‌ها بصرفه باشند، اما قطعا برای کاربران قانع کننده نخواهند بود.

  • طراحی 

بعد از بررسی ایمنی و تحلیل ترافیک سومین عامل نوع طراحی و زیبایی آن می باشد. ظاهر یک پله برقی نیز باید به سبک ساختمان شما نزدیک باشد و چگونگی قرار گیری آن بین طبقات با معماری ساختمان همخوانی ایجاد کند. در این مرحله پس از تعیین ظرفیت و ترکیب مورد نظر، شما باید درباره‌ی ظاهر محصول مورد نظرتان تصمیم بگیرید. برخی قسمتها بایستی به سلیقه مشتری انتخاب و شاخته شود لذا از سازنده درخواست نمایید که صفحه پله، چراغ‌های راهنما، نوع و رنگ روکش بدنه را خودتان انتخاب کنید.

 

هیرو آسانسور به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو فعال در صنعت آسانسور و پله برقی، رضایت مشتریان را در اولویت اول قرارداده و همواره در محصولات تولیدی خویش، ایمنی، کیفیت و زیبایی را باهم تلفیق می کند و محصولی منحصربفرد ارائه می کند.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 0:34

ایزوگام پوششی برای عایق است که برای جلوگیری از نفوذ آب به ‌کار می‌رود. این محصول از فرآورده‌های نفتی به ‌دست می‌آید. امروزه در بیش‌تر ساختمان‌ها چه در مرحله پی و فونداسیون و چه در ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها و پشت بام، ایزولاسیون با لایه عایق رطوبتی انجام می‌شود. قیمت ایزوگام یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که برای مشتریان اهمیت دارد.

عوامل موثر بر قیمت ایزوگام

برآورد هزینه تمام شده ایزوگام به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل است که تا پیش از تعیین تمام جزئیات در مورد یک ساختمان نمی‌توان قیمت دقیق را تعیین کرد. در ادامه توضیحاتی در مورد فاکتورهای موثر بر هزینه مورد نیاز شما برای ایزوگام ارائه داده‌ایم.

ابعاد و متراژ ایزوگام

متراژ یا به عبارتی مساحت فضای ایزوگام اولین و مهم‌ترین عامل در برآورد قیمت نصب ایزوگام محسوب می‌شود. مساحت فضای مورد نظر شما تعیین می‌کند که به چه مقدار ایزوگام نیاز دارید. همچنین هزینه نصب نیز به ازای هر متر مربع تعیین می‌شود. در صورتی که مساحت سطح مورد نظر شما برای عایق بندی زیاد باشد، هزینه کم‌تری به ازای نصب ایزوگام برای هر متر مربع پرداخت خواهید کرد.

قیمت ایزوگام - تهران ایزوگام

 

برند ایزوگام

قیمت تمام محصولات موجود در بازار به برند آن‌ها بستگی دارد. ایزوگام نیز از این قائده مستثنی نیست. از این رو قیمت ایزوگام شرق، دلیجان و تبریز با هم فرق می‌کنند. البته تمام این برندها معتبر و قابل اطمینان هستند. انتخاب برند ایزوگام بر عهده مشتری است. شما می‌توانید با مشاوره کارشناسان فعال در این حوزه بهترین برند را انتخاب کنید.

 

زیرسازی , شیب بندی و کف سازی ساختمان

همان طور که گفته شد هدف از نصب ایزوگام بالا بردن مقاومت در برابر نفوذ رطوبت است. پیش از نصب سطح باید برای ایزوگام کاری آماده شود. لایه‌های اضافی باید حذف شوند، شیب سطح باید متناسب باشد و سایر اقدامات لازم باید انجام شود. معمولا مهم‌ترین مرحله قبل از نصب ایزوگام آماده‌سازی و شیب دهی مناسب کف به سوی چاه‌ها یا ناودان‌های خروج آب است. هزینه اقدامات انجام شده برای آماده سازی نیز جزو قیمت ایزوگام محسوب می‌شود.

بنابراین بهتر است از فروشنده ایزوگام بخواهید در برآورد قیمت ایزوگام مراحل اجرا و هزینه آماده سازی را هم برآورد کند. زیرسازی ممکن است به مصالح ساختمانی مثلا چسب نیاز داشته باشد. در این صورت قیمت چسب ایزوگام نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. پس بهتر است قبل از حضور نصاب ایزوگام اقدام به خریداری مصالح مورد نیاز کنید و در نظر داشته ‌باشید که مصالح بر قیمت روز ایزوگام تاثیرگذار است.

 

نوع ایزوگام

عایق‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها دارای کاربرد منحصر به فردی هستند. ایزوگام‌هایی که بیشتر در عایق‌بندی مورد استفاده قرار می‎گیرند، یکی از دو نوع پلیمری و یا دمیده (قیر دمیده) است. برخی از عایق‌ها به نمای ظاهری نیز نیاز دارند. به همین دلیل قیمتشان نسبت به ایزوگام‌های معمولی بیشتر است.

به طور کلی قیمت عایق‌هایی که با مواد اولیه پلیمری تولید می‌شوند، گران‌تر از سایر ایزوگام‌ها است. به طور مثال ایزوگامی که با قیر ۶۰-۷۰ تولید شده ‌است، قیمت بالاتری نسبت به ایزوگام با قیر دمیده دارد. همچنین ایزوگام دو لایه قیمت بالاتری نسبت به ایزوگام یک لایه دارد.

 

نصب ایزوگام

معمولا فروشندگان ایزوگام شرایط و نیروی مورد نیاز برای نصب ایزوگام را هم فراهم می‌کنند و رقم معقولی را برای قیمت ایزوگام با نصب پیشنهاد می‌کنند. اگرچه ممکن است قیمت ایزوگام بدون نصب کمی پایین‌تر باشد، اما این کار به گونه‌ای نیست که افراد غیر حرفه‌ای بتوانند آن را انجام دهند. نصب این وسیله به ابزار، تخصص و مهارت نیاز دارد. در صورتی که بخواهید بخاطر کاهش قیمت از هزینه نصب صرف نظر کنید و خودتان این کار را انجام دهید، باید توجه داشته باشید که ممکن است سال بعد مجبور به پرداخت هزینه دوباره شوید! بنابراین بهتر است تمام پروژه عایق سازی را به یک گروه حرفه‌ای بسپارید.

 

حمل و نقل

هزینه عمده دیگر اجرا و نصب ایزوگام قیمت حمل و نقل ایزوگام‌ها، کپسول‌‌ها و سایر لوازم مورد نیاز برای نصب به محل است. این هزینه بستگی به حجم وسایل و مسیر دارد. در داخل ساختمان هم هر چه رساندن مصالح و لوازم ایزوگام به محل زحمت بیشتری ببرد، هزینه حمل و نقل نیز افزایش پیدا می‌کند. هزینه حمل و نقل برای سطوح گسترده بیشتر است، چرا که احتمالا به چند ماشین برای حمل ایزوگام‌ها نیاز است. برخی از افراد به دلیل داشتن ماشین‌های مناسب مانند وانت، نیسان و خاور خودشان برای جابجایی اقدام می‌کنند. در این صورت هزینه حمل و نقل از قیمت ایزوگام کم می‌شود.

 

قیمت ایزوگام چگونه محاسبه می شود ؟

قیمت نصب ایزوگام به عواملی مثل مساحت و متراژ کار، نوع مصالح مورد نیاز، حمل و نقل و ایاب و ذهاب و همچنین وجود نیاز به زیرسازی و آماده سازی، بستگی دارد. هر کدام از انواع مختلف ایزوگام مثل تک لایه و دو لایه شامل تیشو و پلی استر و یا ایزوگام با روکش آلومینیوم از نظر قیمت خرید با هم تفاوت دارند، اما اجرت نصبشان تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. همچنین عواملی چون نوع و کیفیت قیر استفاده شده، مرغوبیت پلی استر استفاده شده، ضخامت و وزن هر رول، کیفیت فویل آلومنیومی، ضمانتنامه و بیمه نامه معتبر کارخانه، علامت استاندارد ملی، بسته‌‎بندی، تعداد لایه مورد استفاده و نرخ ارز در تغییر قیمت ها موثر است. کارشناسان در نهایت با برآورد تمام هزینه‌های گفته شده، قیمت نهایی پروژه عایق کردن را به شما ارائه می‌دهند.

قیمت ایزوگام - تهران ایزوگام

 

قیمت ایزوگام چگونه تغییر میکند ؟

قیمت ایزوگام برای مکان‌هایی مانند پشت بام، پارکینگ‌ها، سرویس‌های بهداشتی و شیروانی یا ایرانیت با مولفه متراژ حساب نمی‌شود. در این اماکن بررسی می‌شود که در عایق سازی چند رول ایزوگام ۱۰ متری استفاده شده است. البته این موضوع نیز تابعی از متراژ سطح است. اما در برخی موارد ممکن است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. چرا که مقدار جنس مصرفی از متراژ سطح موجود بیشتر خواهد شد. دلیل این است که هنگام  نصب ایزوگام طبق استانداردهای تعیین شده، به صورت تقریبی بین ۸ تا ۱۰ سانتی متر از ایزوگام به صورت اورلب یا هم پوشانی در نظر گرفته می‌شود که باید هنگام عایق کاری توسط نصاب ایزوگام اعمال شود. به غیر از هم پوشانی لایه‌ها، تکه‌ کاری دور کانال‌های کولر و بالا رفتگی کناره دیواره‌های اطراف ساختمان به اندازه ۳۰ سانتی متر نیز به آن اضافه می‌کند.

 

محاسبه میزان ایزوگام مورد نیاز

برای محاسبه‌ میزان مورد نیاز ایزوگام مصرفی برای عایق‌بندی، متراژ کل بنای ساختمان را در ۱.۲ ضرب می‌شود. برای مثال اگر متراژ بنای ساختمان ۱۰۰ متر باشد، میزان ایزوگام مورد نیاز ۱۲۰ متر خواهد بود. قیمت ایزوگام بدون نصب بر همین اساس و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ پنهان و جانبی دیگر قابل محاسبه است. میزان قیمت عایق مورد استفاده به برند ایزوگام نیز بستگی دارد. بعد از آن که مقدار مورد نیاز ایزوگام محاسبه و برند مورد نظر را انتخاب کردید، مقدار مصرفی در قیمت واحد آن ضرب می‌شود. با این کار هزینه‌ای که برای ایزوگام صرف می‌کنید، تعیین خواهد شد. هزینه نصب، حمل و نقل و… نیز باید از سوی شرکت نصب کننده ایزوگام شفاف سازی شود.

 

قیمت ایزوگام ۹۹

تفاوت قیمت ایزوگام همانطور که قبلا اشاره شد بستگی به نوع ایزوگام و کیفیت آن دارد. این قیمت با توجه به نرخ ارز متفاوت است. اما آخرین قیمت شهریور ۹۹ در تهران و کرج به صورت زیر محاسبه شده است.

  • ایزوگام شرق دلیجان: هر متر مربع از ۱۸ هزار تومان.
  • ایزوگام بام گستر دلیجان از هر متر مربع ۲۲ هزار تومان
  • ایزوگام ستاره طلایی از هر متر مربع ۲۲ هزار تومان
  • ایزوگام جنت دلیجان هر متر مربع ۲۰ هزار تومان
  • سایر برندهای متفرقه زیر ۱۸ هزار تومان.

نرخ ها بر اساس بیشتر از ۵۰ متر بودند. متوسط قیمت هزینه اجرای هر متر مربع ایزوگام با مصالح درجه ۱، ۲۵ هزار تومان بوده ‌است. لازم به ذکر است که قیمت ایزوگام در بازه‌های زمانی مختلف متفاوت است. آنچه در این قسمت بیان شد، هزینه حدودی بود. توصیه می‌شود برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت به ازای هر متر مربع با کارشناسان و عرضه کنندگان محصول تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد قیمت ایزوگام ارائه دادیم. بعضی از کارخانه‌های غیر معتبر برای کاهش هزینه‌ها، کیفیت محصول را کاهش می‌دهند تا توان رقابت در بازار را داشته باشند. یعنی اینکه رقابت با قیمت را سر لوحه کار خود قرار داده‌اند. البته ممکن است برخی از ایزوگام‌ها از برندهای نامعتبر علیرغم کیفیت پایین، قیمت بالایی نیز داشته باشند. به طور کلی نمی‌توان قیمت را ملاکی برای سنجش کیفیت این محصول قرار داد. بهترین راه برای خرید مرغوب‌ترین نوع ایزوگام با بهترین قیمت، خرید از یک مجموعه معتبر است. گروه تهران ایزوگام، کلیه خدمات مربوط به عایق کردن ساختمان‌ها را ارائه می‌دهد.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : ایزوگام, نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 0:28

ایزوگام چیست ؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که با نزدیک شدن فصل زمستان و پاییز باید به آن توجه کرد، رسیدگی به سقف خانه و خرید ایزوگام است. ایزوگام نوعی پوشش مقاوم است که از قیر و الیاف مختلف مصنوعی ساخته شده است. ایزوگام را به وسیله گرما‌ می‌چسبانند تا مانع نفوذ رطوبت و آب به محیط زیر گردد. با خرید ایزوگام با کیفیت و خوب‌ می‌توان تا ۱۵ سال از آن استفاده کرد۰ تا ۴۰ سال پیش برای عایق بندی ساختمان‌ها از قیر و آسفالت استفاده‌ می‌شد اما به دلیل مقاومت پایینی که داشتند جای خود را به عایق‌های مقاوم و با دوام به نام ایزوگام دادند و در نتیجه میزان خرید ایزوگام زیاد شد. امروز خرید ایزوگام، بیش‌تر برای استفاده در سرویس‌ها و پشت بام‌ها، در ایزولاسیون دیوارها و ایزولاسیون یک لایه عایق رطوبتی انجام‌ می‌شود.

مواد تشکیل دهنده ایزوگام شامل موارد زیر است:

  • فویل آلومینیوم: در ماندگاری و دوام ایزوگام تاثیر بسیار زیادی دارد از فویل آلومنیوم به عنوان سپر دفاعی ایزوگام در برابر عوامل مختلف جوی استفاده‌ می‌شود.
  • پشم شیشه نسوز یا تیشو: الیافی مصنوعی است که ۱۰۰ درصد در برابر شعله مستقیم آتش و شرایط مختلف جوی مقاومت دارد
  • قیر: عایق رطوبتی است که با ویژگی خاص خود، خاصیت چسبندگی را به ایزوگام‌ می‌دهد.

 

انواع ایزوگام

تقسیم بندی و خرید ایزوگام بر اساس ماده اصلی به کار رفته در ایزوگام، روکش ایزوگام و لایه‌های به کار رفته در ایزوگام صورت‌ می‌گیرد. ایزوگام بر اساس ماده اصلی به دو نوع ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده، بر اساس روکش به دو نوع روکش آلومینیومی و بدون روکش آلومینیومی، و بر اساس لایه‌های به کار رفته به دو نوع تک لایه و دو لایه تقیسم‌ می‌شود. در زیر به توضیح هر یک پرداخته شده است که با کمک این توضیحات در هنگام خرید ایزوگام‌ می‌توان انتخاب درستی کرد

ایزوگام تک لایه: این نوع ایزوگام شامل پلی استر دوخته شده با انعطاف بسیار زیاد است.

ایزوگام دو لایه: ایزوگام دو لایه شامل پلی استر با استحکام بالا و تیشو است.

ایزوگام با روکش آلومینیومی: خرید ایزوگام با روکش آلومینیومی بیشتر برای پشت بام صورت‌ می‌گیرد. از آنجا که این نوع ایزوگام از استحکام بسیار بالایی برخوردار است‌ می‌توان از آن در سقف‌های شیب دار و تخت استفاده کرد. این نوع ایزوگام به دلیل داشتن روکش آلومینیومی باعث منعکس شدن ۸۵ درصد نور خورشید‌ می‌شود همچنین این روکش آلومینیومی، عایق مناسبی برای گرمای تابستان و سرمای زمستان است و باعث سریع‌تر ذوب شدن برف و یخ نشسته بر روی عایق‌ می‌شود.  بنابراین برای طولانی شدن عمر این نوع ایزوگام باید از تماس عایق با عوامل جوی جلوگیری کرد

ایزوگام بدون روکش آلومینیومی: این نوع ایزوگام همانطور که از نام آن پیداست از پوشش آلومینیومی برخوردار نیست و یک نوع عایق رطوبتی است. خرید ایزوگام بدون روکش، بیش‌تر برای عایق کاری پی‌ها و سرویس‌های بهداشتی و غیره صورت‌ می‌گیرد.

ایزوگام پلیمری: ماده اصلی و اساسی ایزوگام پلیمری، قیر خالص است که از تقطیر نفت خانم در پالایشگاه به دست‌ می‌آید. مواد مورد نیاز برای ساخت ایزوگام پلیمری شامل قیر خالص ۶۰ – ۷۰ درصد، تیشو، لایه آلومینیوم، فیلم پلی اتیلن، مواد APP، پوشال گونی پلاستیکی و پلی آستر است. تمام این مواد‌ها در دستگاه ساخت پلیمر میکس‌ می‌شود و مایع پلیمر از میکس این مواد حاصل‌ می‌شود۰

ایزوگام دمیده: این نوع ایزوگام نسبت به ایزوگام پلیمری از کیفیت و عمر کم‌تری برخوردار است. ماده اصلی آن، قیر دمیده شده است که از دمیدن هوا به یک نفت کوره ای حاصل‌ می‌شود. قیر دمیده شده در مقایسه با قیر خالص از حساسیت کمتر و درجه نفوذ کمتری به تغییرات دما برخوردار است. خرید ایزوگام دمیده، بیش‌تر برای ساخت ورق‌های پوشش بام، اندود کاری و باتری اتومبیل صورت‌ می‌گیرد.

 

مقایسه ایزوگام یک لایه و دو لایه

  • ایزوگام یک لایه، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به ایزوگام دو لایه دارد.
  • ایزوگام دو لایه با دوام تر و مستحکم تر از ایزوگام یک لایه است.
  • ایزوگام یک لایه قیمت پایین تری نسبت به ایزوگام دو لایه دارد و ارزان تر است درنتیجه خرید ایزوگام یک لایه بهتر است.
  • ضخامت ایزوگام یک لایه ۳.۲ میلی متر است و ضخامت ایزوگام دو لایه در دو نوع ضخامت ۵.۳ میلی‌متر و ۴ میلی‌متر تولید‌ می‌شود.
  • بستر ایزوگام یک لایه از یک لایه پلی استر ساخته شده است اما بستر ایزوگام دو لایه از دو لایه پلی استر ساخته شده است.
  • ایزوگام تک لایه اقتصادی‌تر و ارزان‌تر از ایزوگام دو لایه است و با خرید ایزوگام تک لایه‌ می‌توان در هزینه‌ها هم صرفه جویی کرد.

خرید ایزوگام - تهران ایزوگام

 

کاربرد ایزوگام

ایزوگام‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربرد‌های متفاوتی هستند. کاربرد ایزوگام با توجه به نوع محل مصرف ایزوگام متنوع است و خرید ایزوگام نیز برای مکان‌های متفاوت صورت‌ می‌گیرد.

امروزه فروش و خرید ایزوگام بخاطر داشتن مزایایی مانند مقاومت بالا، تحمل شرایط محیطی و انعطاف پذیری و سبکی زیاد از استقبال خوبی برخوردار است. مقاومت بالای ایزوگام به تنهایی یک عایق رطوبتی کامل، جهت آبندی تمام سطوح به حساب‌ می‌آید. از ایزوگام در بسیاری از سطوح استفاده‌ می‌شود که در ادامه، موارد کاربرد ایزوگام در سطح‌های مختلف گفته شده است:

  • دامداری‌ها
  • مرغداری‌ها
  • پارکینگ‌های طبقاتی
  • سد‌ها و سازه‌های آبی
  • سرویس‌های بهداشتی
  • تونل‌ها
  • مخازن آب و مخازن غیر نفتی
  • مراکز آبی تفریحی
  • کانال‌های آبیاری و توزیع آب
  • سردخانه‌ها و مراکز بهداشتی
  • باند فرودگاه‌ها
  • سازه‌ها و تاسیسات دریایی
  • دیوار‌ها
  • استخر‌ها
  • انواع پوشش‌های کاذب
  • پشت بام ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی
  • سقف کانکس‌ها و ساختمان‌های پیش ساخته
  • پی ساختمان‌ها و فونداسیون‌های در تماس با رطوبت استخرهای شنا و استخرهای پرورش ماهی و کشاورزی

خرید ایزوگام یک لایه برای مواردی که در در معرض فشار آب هستند بهتر است.

 

مزایای خرید ایزوگام

در گذشته از ایزوگام بیش تر در پشت بام‌ها استفاده‌ می‌شد که امروزه کاربرد بیش تری دارد. اقتصادی بودن ایزوگام نسبت به قیرگونی و آسفالت باعث شده که از ایزوگام به جای آسفالت و قیرگونی استفاده شود و در نتیجه خرید ایزوگام بیشتر شود. از مزایای خرید ایزوگام‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای سریع: از مزایای دیگر خرید ایزوگام، اجرا و نصب سریع ایزوگام نسبت به روش‌های دیگر است.
  • سبک بودن: سبک بودن ایزوگام از مزایای خرید ایزوگام و کاربرد دیگر ایزوگام است. وزن ایزوگام در هر متر مربع حدود ۴٫۲ کیلو گرم است. وزن ایزوگام بسیار سبک تر از قیرگونی و آسفالت است و خطری برای سازه ایجاد نمی کند.
  • کاربرد ایزوگام در تمامی سطوح: از ایزوگام در تمام موارد عایق بندی بدون هیچ محدودیتی‌ می‌توان استفاده کرد
  • مقرون به صرفه بودن: از آنجا که قیمت ایزوگام نسبت به قیرگونی و آسفالت کم‌تر است با خرید ایزوگام در هزینه‌ها صرفه جویی‌ می‌شود.

خرید ایزوگام - تهران ایزوگام

 

نکات مهم در هنگام خرید ایزوگام

در زمان خرید ایزوگام باید ایزوگام را در چند مرحله مورد بررسی قرار داد و قبل از همه چیز باید به جنس ایزوگام دقت کرد چون که جنس ایزوگام نقش مهمی در کارکرد ایزوگام دارد. خرید ایزوگام مرغوب در افزایش عمر ایزوگام بسیار تاثیر دارد. از آنجا که شرکت‌های زیادی، ایزوگام‌های نامرغوب تولید‌ می‌کنند باید در هنگام خرید ایزوگام به نکاتی توجه کرد که در زیر به بررسی این نکات پرداخته شده است.

  • مشتری‌ می‌تواند با روش‌های چشمی و حسی یک سری اطلاعات مفید را هنگام خرید ایزوگام به دست بیاورد مانند احساس بوی روغن، گازوئیل و یا بوی نامطبوع سوختگی در عایق چه در زمان خرید ایزوگام و چه در زمان نصب ایزوگام، نشان از افزودنی‌های غیر مجاز در عایق و در نتیجه نامرغوب بودن ایزوگام است.
  • سیاه شدن یا چرب شدن دست در زمان لمس عایق، نشان از افزودنی‌های غیر مجاز در عایق و بی‌کیفیت بودن ایزوگام است و باید از خرید ایزوگام این مدلی خودداری کرد.
  • سطح زبر و نامنظم بعد از جدا کردن لایه نایلون روکش عایق، نشان از نامرغوب بودن ایزوگام است
  • قبل از خرید ایزوگام باید دقت کرد ایزوگام هیچ گونه بریدگی نداشته باشد.
  • هنگام تهیه ایزوگام باید به شرکت تولید ایزوگام دقت کرد و انتخاب درستی داشت.
  • انتخاب و تهیه ایزوگام باید بر اساس منطقه ی جغرافیایی و آب و هوای خاص منطقه صورت گیرد.

نتیجه گیری

برای خرید ایزوگام، اول از همه باید به کیفیت ایزوگام و بعد به قیمت ایزوگام  توجه کرد هر چقدر ایزوگام از کیفیت بالاتری برخوردار باشد به همان میزان قیمت بیش‌تری خواهد داشت. همچنین قبل از خرید ایزوگام باید درباره ضمانت نامه و بیمه پوشش و تمام جزئیات ایزوگام اطلاعاتی کسب کنید. با رعایت این نکات‌ می‌توان اقدام به خرید ایزوگام مرغوب و با کیفیت کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره خرید ایزوگام به سایت تهران ایزوگام مراجعه نمایید .

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : ایزوگام, نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 0:22

هوشمند سازی ویلا چیست؟

 هوشمند سازی ویلا یکی از امکاناتی محسوب می­شود که امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و اینترنت در اختیار افراد قرار گرفته است. هوشمند سازی در حال حاضر در جنبه‌های زیادی از زندگی انسان ورود کرده است. یکی از کاربردهای هوشمند سازی در ویلا است. در این ویلاها، سیستم­ های هوشمندی نصب می­ شود که MBS نامیده می­ شود و هدف اصلی از نصب آن­ها، مدیریت فضای داخلی ویلا و ساختمان و تامین امنیت آن­ها است.

سیستم­های هوشمند یا MBS این امکان را در اختیار افراد قرار می­دهد تا بتوانند از راه دور، ویلا و ساختمان مورد نظر خود را کنترل کنند و امنیت آن را مورد بررسی قرار بدهند. نحوه کارکرد این سیستم­های هوشمند توسط یک کنترل که به وسیله اینترنت کار می­کند مدیریت می­ شود. ساخت و طراحی این کنترل به وسیله ترکیب چند نوع سخت­ افزار صورت گرفته است که نقش خود را با کمک نرم­افزارهایی قدرتمند ایفا می­کند.

در صورتی که بخواهیم هوشمند سازی ویلا را به صورت ساده­ تری توضیح دهیم باید بگوییم که ویلای هوشمند، ساختمانی است که تمام هماهنگی­ها و انجام کارهای درون آن با استفاده از یک واحد مرکزی انجام می­شود. به صورت معمول این واحد، یک رایانه یا گوشی هوشمند است و این امکان را در اختیار صاحب ویلا قرار می­دهد تا تمامی امور و کارهای ویلا را از درون قاب تلفن هوشمند خود کنترل و مدیریت کند. فرامین از طریق تلفن همراه به واحد مرکزی ارسال می­ شود و این واحد کنترلی، فرامین را به صورت کاملا دقیق به اجرا درمی­آورد. در جای جای ویلاهای هوشمند دوربین و سنسورهایی نصب می­شود که به سیستم MBS متصل شده­ اند تا این سیستم بتواند تمامی فعالیت­های خود را به بهترین شکل انجام بدهد. 

 

هوشمندسازی ویلا

کاربرد امکانات سیستم هوشمند ویلا

در هنگام هوشمندسازی ویلا، تمامی بخش­ها و قسمت­های داخلی نظیر سالن پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و … و همچنین قسمت­های بیرونی ویلا نظیر در ورودی، راه­پله، استخر، باغچه و … نیز هوشمندسازی می­شوند. نصب سیستم­های هوشمند در ویلا می­تواند کاربردهای زیادی داشته باشد که از جمله آن­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • کاربرد هوشمند سازی درب ورودی و پارکینگ ویلا

درب ورودی ویلا از جمله بخش­های مهم ویلا محسوب می­شود که در هنگام نصب سیستم هوشمندسازی یا MBS هوشمند سازی می­شود. خانه­ های ویلایی مکان­هایی گران قیمت هستند که بیشتر جهت گذراندن دوران تفریح مورد استفاده قرار می­گیرند و در بسیاری از ماه­های سال خالی هستند. به همین دلیل هوشمند کردن آن­ها می­تواند امکانات متنوعی را در اختیار صاحب ویلا قرار بدهد.

یکی از این امکانات ارسال یک اعلان به مالک ویلا در هنگام باز و بسته شدن درب، بدون اطلاع قبلی است. علاوه بر این صاحب ویلا این امکان را در اختیار دارد تا با استفاده از دوربین­های امنیتی نصب شده، نظارت کاملی بر روی درب ورودی ساختمان داشته باشد.

از دیگر امکانات جذاب و کاربردی که هوشمندسازی ویلا در اختیار مالک آن قرار می­دهد این است که مالک ویلا می­تواند به راحتی درب ویلا را برای هر فردی که بخواهد، بدون حضور در ویلا باز کند.

 

  • کاربرد هوشمندسازی استخر، سونا و جکوزی ویلا

 زمانی که سونا، استخر و جکوزی یک ویلا توسط سیستم هوشمند MBS هوشمندسازی می­شود، این امکان در اختیار صاحب ملک قرار می­گیرد تا در هر کجای دنیا یا هر نقطه از ویلا، امکان کنترل آن­ها را داشته باشد.

از جمله مواردی که با استفاده از سیستم هوشمند در این قسمت از ویلا، مدیریت و کنترل می­شود، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ تسفیه
  • نور محیط و سیستم روشنایی دکوراتیو کف استخر
  • تنظیم دمای محیط استخر و سیستم گرمایشی و سرمایشی آن
  • پمپ فشار آب جکوزی
  • فن تهویه هوا
  • سیستم گرمایش سونا 

صاحب ویلا می­تواند فقط با لمس کردن چند آیکون در تلفن هوشمند خود تمامی تنظیمات مورد نیاز خود را اعمال کند و از بودن در استخر، سونا یا جکوزی لذت ببرد. بدن اینکه برای فراهم کردن مقدمات آن اقدام خاصی کرده باشد.

 

  • کاربرد هوشمند سازی باغچه و آبنما

باغچه و آبنما از دیگر قسمت­های مهمی هستند که در هنگام هوشمند سازی ویلا مورد توجه قرار می­گیرند. آن­ها زیبایی خیره­ کننده­ ای در محیط ویلا ایجاد می­ کنند و مکان مناسبی برای استراحت کردن به شمار می­ آیند. اما آبنما و استخر به مراقبت و نگهداری نیاز دارند. سیستم هوشمند مورد استفاده در ویلا با یکپارچه­ سازی سیستم آبیاری، نگهداری از باغچه و درختان ویلا را ساده­تر کرده است. علاوه بر این امکان تنظیم و کنترل نورپردازی فضای باغچه و آبنما را برای صاحب ملک فراهم کرده است تا بتواند قبل از ورود به ویلا همه چیز را آماده کند.

  • کنترل دما از راه دور

 

کنترل هوشمند دما از جذاب­ترین امکانات یک ویلای هوشمند به شمار می­آید. به صورت معمول ویلا مکانی است که افراد در اوقات فراغت خود و برای تعطیلات و تفریح به آنجا می­آیند. به همین دلیل ممکن است مدت زیادی را در ویلا حضور نداشته باشند.

 

حال فرض می­کنیم صاحب ویلا تصمیم بگیرد در یک روز سرد زمستانی یا برعکس یک روز گرم تابستانی به ویلا بیاید. در این صورت دمای ویلا یا بسیار سرد است یا گرم و شرجی و صاحب ویلا برای رسیدن دمای محیط به حالت مطلوب باید سیستم­ های سرمایشی یا گرمایشی را روشن کند.

 

حال در صورت هوشمند سازی ویلا شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. صاحب ویلا می­تواند قبل از ورود به ویلا و از راه دور دمای محیط را تنظیم کند تا در هنگام ورود، شرایط مطلوب مهیا باشد.

 

هوشمندسازی ویلا

  • افزایش امنیت و کاهش سرقت

 

 به صورت معمول ویلاها مکان­هایی بزرگ هستند که افراد فقط برای تفریح به آن­جا می­روند. به همین دلیل در بیشتر زمان­ها خالی هستند و کسی در آنجا حضور ندارد. اگر هم کسی در ویلا حضور داشته باشد محیط آن آنقدر وسیع است که کنترل تمام قسمت­های آن کار ساده­ای نیست.

 

ویلاهای هوشمند به وسیله برخورداری از برنامه شبیه­ ساز حضور در محل و متمرکز کردن دوربین­های امنیتی، پیشنهادهای جالبی برای تامین امنیت ویلا ارائه می­دهند. از جمله این پیشنهادات می­توان به بالا و پایین شدن پرده­ها، روشن و خاموش شدن چراغ­ها و حتی تلویزیون و … در ساعتی مشخص اشاره کرد. به صورتی که به نظر برسد افرادی در ویلا سکونت دارند.

 

علاوه بر این صاحب ویلا می­تواند تمامی تصاویر دوربین­های نصب شده در ویلا را در گوشی هوشمند خود به وسیله یک برنامه مشاهده کند. به همین دلیل با هوشمند سازی ویلا می­توان خیلی راحت به تمامی بخش­های آن نظارت کامل داشت. در سیستم هوشمند امکان قطع ضبط تصویر نیز در اختیار مالک ویلا قرار می­گیرد تا بتواند در هنگام حضور خود در ویلا دوربین­ها را خاموش کند.

مجموعه هوش سازه به صورت تخصصی در زمینه هوشمند سازی انواع مختلف ساختمان‌ها فعالیت می‌کند. این گروه کارشناسانی در تمام زمینه‌ها استخدام کرده است و به همین دلیل می‌تواند پاسخگوی نیاز تمام مشتریان در این زمینه باشد.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 0:15

جهان امروز از تکنولوژی‌های مختلف پر شده است. ما هر روز شاهد گجت‌ های هوشمندی هستیم که تأثیر زیادی در زندگی آینده ما دارند. این ابزارهای هوشمند در واقع برای پاسخ به نیازهای ما تولید می‌شوند نیازهایی مثل آسایش و امنیت که هدف تولید بسیاری از ابزارهای هوشمند است.

 

امروزه واژه اسمارت هوم زیاد به گوش می‌رسد. این واژه در زبان ما به معنی خانه هوشمند است. برای شناخت خانه هوشمند می‌توان گفت که مجموعه‌ای ابزارها و وسایل در خانه هستند که با استفاده از تکنولوژی روز، به راحتی و امنیت ما کمک می‌کنند. وسایل الکترونیکی مثل کامپیوتر، دوربین‌های امنیتی، دستیار صوتی هوشمند و… یک خانه هوشمند را می‌سازند.

 

انواع امکانات اسمارت هوم

خانه‌های هوشمند یکی از نتایج دنیای پیشرفته امروزی است. بنابراین امکانات و مزایای بسیاری دارد. امکانات آن شامل ابزارهای هوشمند و پیشرفته است. در اینجا تعدادی از متداول‌ترین امکانات اسمارت هوم را به شما معرفی می‌کنیم.

 

دوربین‌های امنیتی

امنیت برای هرکسی اهمیت دارد. در یک خانه هوشمند دوربین‌های امنیتی و دزدگیرهایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید بر خانه خود نظارت می‌کنید. شما می‌توانید حتی زمانی که در خانه نیستید، فیلم دوربین‌ها را به صورت زنده و فقط با کمک موبایل خود مشاهده کنید. جالب است بدانید که آمارها نشان می‌دهد سارقان تمایل بسیار کمی برای ورود به خانه‌های دارای دوربین دارند.

 

روشنایی هوشمند

شاید زمانی روشن و خاموش کردن چراغ‌ها با دستورهای صوتی یک رویا بود. اما این روزها این رویا به واقعیت پیوسته است. با نصب چراغ‌های هوشمند در اسمارت هوم خود، شما نیز می‌توانید با فرمان‌های صوتی، آن‌ها را روشن و خاموش کنید. شرکت‌های مختلفی نیز این گونه چراغ‌‌ها را تولید می‌کنند. البته روشنایی هوشمند تنها با صورت کار نمی‌کند؛ امکاناتی چون کنترل از راه دور، استفاده از نورپردازی متنوع و متناسب با کاربرد مورد نظر و… از کاربردهای مهم این ویژگی هستند.

 

دستیار صوتی

 

شاید این اسم برای شما آشنا باشد. دستیارهای صوتی ابزارهای هوشمند جدیدی هستند که امروزه در بازار به فروش می‌رسند. این ابزار دستورهای صوتی شما را در یک اسمارت هوم اجرا می‌کند. دستیار صوتی به وسایل هوشمند خانه شما متصل شده و دسترسی به آن‌ها را آسان می‌کند. بنابراین به کمک آن‌ می‌توانید وسایل هوشمند خانه مثل تلویزیون و چراغ‌ها را کنترل کنید.

 

وسایل الکترونیکی هوشمند

 

تا حالا تصور کرده‌اید که یخچال شما کمبودهای داخل خود را از فروشگاه سفارش دهد؟ یا اینکه بتوانید از راه دور اجاق گاز خود را روشن کنید؟ جالب است بدانید که این نوع وسایل آشپزخانه امروزه تولید می‌شوند. البته وجود تلویزیون‌های هوشمند دیگر غیرعادی نیست. در خانه‌های هوشمند آینده تمام وسیله‌های الکترونیکی هوشمند خواهند بود. البته برای استفاده کامل از این امکانات هنوز لازم است کمی منتظر بمانیم.

 

اسمارت هوم

 

 

کاربرد امکانات اسمارت هوم

البته در قسمت‌های قبلی تا حدودی با کاربرد تجهیزات هوشمند در خانه‌ها آشنا شدید. در این بخش می‌خواهیم بیشتر به این موضوع بپردازیم.

 

تصور کنید که یک روز بسیار پرمشغله را می‌گذرانید و از خانه خود بی‌اطلاع هستید. درحالی که خانه شما یک اسمارت هوم است. در این صورت می‌توانید موبایل خود برداشته و توسط دوربین‌های امنیتی خانه خود را مشاهده کنید. حال پس از رسیدن به خانه بسیار خسته هستید و حوصله انجام هیچ‌کاری را ندارید. حتی روشن کردن چراغ‌ها و تلویزیون نیز برای شما سخت به نظر می‌رسد. در خانه هوشمند شما می‌توانید با دستورهای صوتی ساده مثل « چراغ پذیرایی روشن شود» آن را روشن کنید. بعد از آن‌ هم در حالی که روی مبل نشسته و استراحت می‌کنید، با دستور صوتی تلویزیون را نیز روشن کنید. کانال را عوض کرده یا صدا را کم و زیاد کنید. در یک اسمارت هوم پیشرفته می‌توانید با چنین دستورهایی حتی شعله‌های گاز را کنترل کنید.

 

شرایطی که گفته شد شاید آرزوی همه شما باشد زمانی که خسته از سر کار به خانه می‌روید. امروزه می‌توانید به لطف پیشرفت تکنولوژی رویای خود را به حقیقت مبدل کنید. مهم‌ترین کاربرد امکانات هوشمند در خانه، تأمین امنیت و آسایش است. البته این امکانات روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند و در آینده سرویس‌های بیشتری ارائه خواهند داد.

 

اسمارت هوم

 

۵ نکته اساسی در رابطه با اسمارت هوم

نکاتی در رابطه با خانه هوشمند وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید.

تجهیز خانه به اینترنت پرسرعت

 

در ابتدا باید این نکته را در نظر بگیرید که بهره‌مندی از اینترنت پر سرعت جزو نیازهای ابتدایی یک خانه هوشمند است. چرا که شما توسط اینترنت می‌توانید به ابزارهای هوشمند خود دسترسی داشته باشید و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

وسایل هوشمند

وسایل هوشمند هستند که یک اسمارت هوم را می‌سازند. شرکت‌های معروفی درحال ساخت وسایل الکترونیکی هوشمند هستند. به کمک مشاوره با متخصصان این حوزه می‌توانید لوازم مورد نیاز را از بهترین برندها خریداری کنید و خانه هوشمند دلخواه خود را بسازید.

 

دسترسی به اسمارت هوم شما

شما باید دسترسی به وسایل الکترونیکی هوشمند خود را برای دیگران محدود کنید. اینگونه امنیت خانه خود و اطلاعات آن را حفظ می‌کنید. تنظیمات اسمارت هوم به گونه‌ای است که می‌توان برای آن مدیر تعیین کرد. یعنی آن‌ها به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که تنها از افرادی که خودتان مشخص کرده‌اید، دستور بگیرند.

 

انتخاب تجهیزات

تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای ایجاد یک اسمارت هوم باید به دقت انتخاب شوند. درواقع شما از طریق این ابزار قرار است که خانه خود را اداره کنید. بنابراین باید به درستی عمل کنند. انتخاب وسایل تا حد زیادی به نیاز کاربران بستگی دارد. در کنار توجه به برند معتبر، باید تعیین کنید که کدام بخش‌های یک خانه هوشمند برای شما ضروری است و به کدام بخش نیاز ندارید.

 

نصب تجهیزات

نصب و طراحی یک خانه هوشمند عملی تخصصی است. پس باید از افراد حرفه‌ای برای این کار کمک بگیرید. در این صورت یک خانه هوشمند در اختیار دارید که به درستی خواسته‌های شما را انجام می‌دهد. انتخاب یک مجموعه حرفه‌ای در این حوزه در کشور ما اهمیت بسیاری دارد. چرا که تعداد کمی از پیمانکاران می‌توانند اسمارت هوم‌ها را به خوبی پیاده سازی کنند.

 

اسمارت هوم

 

 

نتیجه گیری

اکنون، پس از مطالعه این مقاله شناخت کلی درمورد اسمارت هوم دارید. چه کسی خانه‌ای را که بسیاری از کارها را فقط با دستورات صوتی انجام می‌دهد، دوست ندارد؟ در چنین خانه‌ای دیگر لازم نیست برای کارهای پیش پا افتاده وقت صرف کنید.

 

همانطور که گفته شد برای طراحی و ساخت یک خانه هوشمند باید به سراغ افراد حرفه‌ای بروید که شاید تعداد آن‌ها محدود باشد. البته افراد زیادی هستند که چنین ادعایی دارند. اما سابقه هر فرد یا گروه تعیین کننده است. این روزها افراد بسیاری برای هوشمند سازی خانه خود هستند. نصب دوربین‌های امنیتی و سیستم روشنایی هوشمند از جمله کارهای هوشمندسازی محسوب می‌شوند.

 

مجموعه هوش سازه به صورت تخصصی در زمینه هوشمند سازی انواع مختلف ساختمان‌ها فعالیت می‌کند. این گروه کارشناسانی در تمام زمینه‌ها استخدام کرده است و به همین دلیل می‌تواند پاسخگوی نیاز تمام مشتریان در این زمینه باشد.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 0:06

 

قیرگونی در کرج برای عایق‌ کاری کف و سقف و دیوارهای ساختمان‌ها‌‌ استفاده‌‌ می‌شود تا از ورود رطوبت هنگام برف و باران به داخل آن‌ها جلوگیری کند‌‌‌‌.‌‌ اجرای ایزوگام در کرج به صورت یک لایه‌‌،‌‌ دو لایه و سه لایه برای پشت‌بام‌‌،‌‌ سرویس‌های بهداشتی‌‌،‌‌ پی ساختمان‌‌،‌‌ دیوار‌‌،‌‌ استخر مخازن آب و سایر سازه‌ها انجام می‌شود و تعمیرات قیرگونی‌‌،‌‌ رفع نم‌‌‌‌،‌‌ نشتی ‌یابی و رطوبت سقف‌‌‌‌، دیوار‌‌‌‌،‌‌ سرویس بهداشتی و غیره هم بخش مهمی از خدمات عایق‌ کاری در شهر کرج به حساب می‌آید‌‌‌‌.‌‌ قیرگونی‌ کاری در کرج و سایر مناطق نزدیک کرج به بهترین مجری‌های قیرگونی سپرده می‌شود تا حتی یک متر آب بندی درزها نیز با بهترین کیفیت انجام گیرد‌‌.

نحوه اجرای قیرگونی در کرج

اجرای قیرگونی به صورت سه روش زیر انجام می‌شود:

اجرای قیرگونی به صورت تک لایه : در این روش قیر را روی سطح مورد نظر کشیده می‌شود سپس یک لایه گونی چندتایی و بعد یک لایه قیر دیگر روی آن کشیده می‌شود‌‌‌‌.‌‌ که جمعا دو لایه قیر و یک لایه گونی است.

اجرای قیرگونی به صورت دو لایه: در این روش ابتدا یک لایه قیر و بعد یک لایه گونی و سپس یک لایه گونی چنتایی و در آخر یک لایه قیر کشیده می‌شود. که جمعا‌‌ سه لایه قیر و دو لایه گونی خواهد بود.

اجرای قیرگونی به صورت سه لایه: در این روش ابتدا یک لایه قیر بعد یک لایه گونی‌‌ و بعد دوباره قیر و یک لایه گونی و باز هم قیر و چن لایه گونی می‌کشند‌‌‌‌. که جمعا ۳ لایه گونی و ۴ لایه قیر می‌شود.

قیمت قیر در کرج

  • قیر خالص بشکه‌ای ۲۲۰ لیتری با وزن خالص ۱۸۵ کیلوگرم حدود ۵۷۰۰۰۰
  • قیر مخلوط بشکه‌ای ۲۲۰ لیتری با وزن خالص ۱۸۵ کیلوگرم حدود ۵۸۰۰۰۰
  • قیر سفت کارتنی ۱۱ کیلو گرمی حدود ۴۰۰۰۰ تومان
  • قیر حلب ۱۷ کیلویی حدود ۴۵۰۰۰ تومان
  • قیر مخلوط ۱۷ کیلویی حدود ۴۵۰۰۰ تومان

 

قیرگونی در کرج

قیمت اجرای قیرگونی در کرج

هزینه اجرا قیرگونی در کرج برای متراژهای بیش‌تر از یکصد متر مربع به صورت زیر می‌باشد.

  • قیرگونی به روش یک لایه هر متر مربع ۳۰ هزار تومان
  • قیرگونی در کرج‌‌ به روش دولایه هر متر مربع ۴۵ هزار تومان
  • قیرگونی در کرج به روش سه لایه هر متر مربع ۶۰ هزار تومان
  • قیمت اجرای قیرگونی در کرج به روش دو لایه برای تعمیرات سرویس‌های بهداشتی برای هر متر مربع حدود یکصد هزارتومان می‌باشد
  • هزینه اجرا قیرگونی در کرج برای متراژهای بیش‌تر از یکصد متر مربع تخفیف داده می‌شود

مزایا و معایب قیرگونی در کرج

معایب

  • قیرگونی کردن دارای معایبی مانند خطرناک بودن کار با قیر داغ
  • امکان پوسیدگی بعد از چن سال
  • دارای آلودگی زیاد در هنگام نصب است و با نشست ساختمان ممکن است قیرگونی پاره شود

مزایا

از مزایای استفاده از قیرگونی در کرج می‌توان به اجرای راحت آن‌‌‌‌،‌‌ رفع شکستگی‌ها و بریدگی‌ها اشاره کرد.

مقایسه قیرگونی و ایزوگام

روش نصب ایزوگام راح‌تر و ساده‌‌تر از نصب قیرگونی است. هنگام نصب ایزوگام‌‌‌‌،‌‌ سطح مورد نظر کثیف نمی‌شود اما در قیرگونی اینطور نیست. همین نکته مثبت ایزوگام باعث افزایش فروش و مصرف ایزوگام شده است. از طرفی قیمت اجرای ایزوگام ارزان‌‌تر از قیرگونی در کرج است.

استاندارد اجرایی قیرگونی

رعایت نکات زیر در زمان قیرگونی الزامی است:

  • شروع قیرگونی همیشه باید از پایین‌‌ترین محل صورت گیرد.
  • دمای قیر در هنگام مصرف نباید بیشتر از ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد باشد‌‌.‌‌
  • قبل از اینکه قیر سفت شود‌‌‌‌،‌‌ باید لایه گونی روی آن پهن شود تا چسبندگی به خوبی انجام گیرد‌‌.‌‌
  • از گونی مناسب و استانداردی استفاده شود که وزن آن حداقل ۳۷۰ گرم باشد‌‌.
  • تعداد لایه‌های قیرگونی باید مناسب باشد‌‌.‌‌
  • قیرگونی باید حداقل تا ۳۰ سانتی متر روی دیوارهای اطراف امتداد یابد‌‌.
  • هنگام اجرای قیرگونی باید سطح کار‌‌،‌‌ کاملاً خشک باشد به همین دلیل باید از اجرای کار در شرایط برف و رطوبت خودداری کرد‌‌‌‌.‌‌
  • اجرای قیرگونی نباید در دمای کمتر از ۵ درجه سانتی‌گراد صورت گیرد زیرا هوای سرد باعث سفت شدن سریع لایه قیر و عدم آمیختگی آن با گونی می‌شود‌‌.
  • در هنگام اجرا‌‌،‌‌ پرسنل اجراکننده باید از کفش‌هایی که دارای کف چوبی یا نرم‌‌ هستند جهت رفت و آمد روی قیرگونی استفاده کنند تا باعث آسیب دیدن لایه قیرگونی نشود‌‌‌‌.
  • از خراشیدن و ضربه‌ زدن‌‌،‌‌ و کندن سطح قیرگونی پس از اجرا قیرگونی باید اجتناب کرد‌‌‌‌.

 

قیرگونی در کرج

روش صحیح قیرگونی در کرج‌‌

روش صحیح و ترتیب اجرا قیرگونی در دوام آن بسیار مهم است‌‌‌‌.‌‌ قیرگونی باید با ترتیب زیر اجرا شود .در سطح زیرین قیرگونی حتما باید سیمان استفاده شود‌‌‌‌.‌‌ درجه سیمان باید در حدی باشد که با حرکت روی سیمان سایش ایجاد نشود‌‌‌‌.‌‌ اگر سیمان ترک خورد باید با مخلوط سیمان سفید و دوغاب پر شود و بعد از خشک شدن عمل قیرگونی صورت گیرد‌‌‌‌. ‌در شرایط آب و هوایی نامناسب مانند بارندگی نباید عمل قیرگونی صورت گیرد‌‌‌‌. زیرا در این صورت ممکن است لایه‌های قیرگونی دچار صدمه و پارگی شوند.

قیر نرم نباید حرارت داده شود زیرا با حرارت دادن، مواد مطلوب قیر از بین می‌رود‌‌‌‌.‌‌ باید قیر داغ شده با ماله مخصوص به طور یکنواخت و یک لایه روی سطوح افقی پخش شود. یک لایه از گونی درجه یک را روی سطح قیر پهن کرده و بعد از رفع چین خوردگی‌‌ گونی محل‌هایی مانند کف شور‌ها را برش زده و سپس محل آب‌روها را با قیر‌‌‌‌ اندود می‌کنند.‌‌ همچنین استاندار هم پوشانی یا همان روی هم رفتگی گونی، به اندازه ۱۰ سانتی متر باید رعایت شود. در این مرحله باید قیر نرم را با قیر سفت مخلوط کرده و با دمای ۷۰ درجه به آن‌ها حرارت داد تا کاملا مخلوط شوند‌‌‌‌.‌‌ سپس مخلوط قیر را روی گونی پهن کرده و می‌کشند. در این مرحله برای انجام دولایی سرویس گونی را در جهت معکوس اجرای اولی پهن می‌کنند تا ضربدری شود با این کار راه نفوذ آب کاملا بسته می‌شود‌‌‌‌. در مرحله آخر اقدام به کشیدن دوباره قیر بر روی گونی پهن شده می‌کنند و برای اطمینان از مقاوم و محکم شدن کار یک لایه دیگر روی قیر قبلی کشیده می ‌شود و اگر هیچ گونه نشتی دیده نشود باید سطح قیر گونی شده را با یک لایه سیمان پوشاند تا از آسیب زدن به عایق جلوگیری شود.

قیرگونی در تمام مناطق کرج

قیرگونی در تمام مناطق کرج برای تمام سطح‌های صاف و شیب دار انجام می‌شود. ترمیم و لکه‌گیری قیرگونی در کرج با شرط آب‌بندی و با ضمانت‎نامه توسط شرکت عایق نوین ارائه می‌گردد‌‌‌‌.‌‌ قیرگونی به دلیل داشتن قیر خالص و گونی درجه یک، پایداری‌‌‌‌ بالایی در برابر ورود آب از خود نشان می‌دهد‌‌‌‌.‌‌ قیرگونی برای آب و هوایی کوهپایه‌ای شهر کرج در زمستان و پاییز و بهار بخاطر بارش باران و برف زیاد‌‌‌‌،‌‌ بسیار مناسب می‌باشد‌‌‌‌.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 145 تاريخ : پنجشنبه 16 بهمن 1399 ساعت: 0:00

عوامل موثر بر قیمت تلویزیون

 

قیمت تلویزیون یکی از پارامترهای مهم در انتخاب نوع تلویزیون برای افراد مختلف است. اگر شما هم قصد خرید تلویزیون را دارید بدون شک با قیمت های مختلف این کالا روبرو شده اید. قیمت های مختلف و متفاوت می توانند موجب سردرگمی خریداران شوند. از آنجاییکه تلویزیون وسیله ای چند کاربردی است، تکنولوژی های مختلفی در ساخت آن به کار می روند. این امر سبب بالا رفتن قیمت تلویزیون تولیدی نسبت به سال های گذشته می گردد. علاوه بر مورد ذکر شده، عوامل موثر بر قیمت تلویزیون در دسته بندی های مختلفی قرار دارند. در اینجا بنا داریم شما را با این عوامل آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

قیمت تلویزیون چگونه تعیین می شود ؟

 

قیمت تلویزیون بر اساس مشخصات مختلف آن تعیین می شود. همانگونه که در بخش قبل به تفصیل به آن پرداختیم، عوامل مختلفی بر قیمت تلویزیون تاثیرگذار هستند. بر اساس این عوامل نامبرده، هزینه خرید تلویزیون های تازه تولید شده، توسط کمپانی های تولیدی تعیین می شود. لازم به یادآوری است که این قیمت ارائه شده توسط تولیدی ها قیمت خالص تلویزیون نیست. زیرا در زمان واردات اینگونه محصولات، وارد کنندگان میبایست مبالغی را برای هزینه گمرک کالا، هزینه حمل و نقل، هزینه انبار و غیره در نظر بگیرند. تمامی این هزینه های صورت گرفته در تعیین قیمت در هر کشوری، تاثیرگذار است.

قیمت انواع تلویزیون ال جی و سامسونگ

 

قیمت تلویزیون - تی وی گراف

قیمت در برندهای مختلف متفاوت است. بسیاری از افراد قیمت های بالا و نجومی برخی از برندها نظیر سونی و بنگ اند اولفسن (Bang & Olufsen) را غیر منطقی می دانند. اگر برای خرید تلویزیون به فروشگاه های مختلف مراجعه کرده باشید ممکن است در هنگام انتخاب تلویزیونی از این برندها با جمله آشنای ” این قیمت بالا بخاطر برند محصول است” روبرو شده باشید. این صحبت تماما درست نیست ولی تا حدی منطقی به نظر می رسد. این تفاوت قیمت زمانی فاحش بنظر می رسد که یک تلویزیون با مشخصات کاملا مشابه این برندها را با قیمت همان نوع از تلویزیون ال جی و سامسونگ مقایسه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را قیمت های مناسب این دو برند آشنا کنیم.

 

قیمت تلویزیون های ال جی

 

قیمت تلویزیون ال جی از طرف شرکت ال جی تعیین می شود. قیمت های منطقی و مناسب این تلویزیون ها سبب محبوبیت بالای این برند جهانی شده است. بسیاری از خریداران تلویزیون با انتخاب یک محصول از ال جی می توانند به اکثریت قریب به اتفاق انتظارات خود از یک تلویزیون دست یابند. اگر به سایت های بزرگ فروش آنلاین نظیر آمازون نگاهی بیندازیم متوجه هزینه های خرید مناسب تلویزیون ال جی خواهیم شد. البته ناگفته نماند که هزینه خرید تلویزیون های ال جی نیز تا حد زیادی تحت تاثیر پارامترهای موثر بر هزینه خرید تلویزیون های ال جی نظیر تکنولوژی بکار رفته، کیفیت تلویزیون، مشخصات ظاهری و غیره قرار دارد. بنای مقایسه در اینجا بر اساس تلویزیون های با مشخصات مشترک برندهای قیمت بالا است.

 

قیمت تلویزیون سامسونگ

 

قیمت یکی از پارامترهای اساسی انتخاب این تلویزیون توسط خریداران است. تلویزیون های تولیدی شرکت سامسونگ به مناسب بودن قیمت خود در برابر کیفیت بالای محصولات، شهرت دارند. سامسونگ شرکتی بسیار بزرگ و فعال در حوزه های مختلف است. بنابراین همواره تلاش دارد با حفظ قیمت محصولات خود، به این شکل بطور رایگان برای کالای تولیدی خود تبلیغ کند. لازم به ذکر است که مناسب بودن هزینه خرید تلویزیون سامسونگ و ال جی هرگز دلیلی بر کیفیت پایین محصولات آنها نیست. برای تصدیق این حرف همین کافی است که بدانید هر ساله رتبه نخست بهترین تلویزیون در سرتاسر دنیا به یکی از این دو برند تعلق دارد.

 

خرید تلویزیون

 

خرید تلویزیون یکی از خریدهای اساسی هر خانواده را به خود اختصاص داده است. به دلیل استفاده تمام اعضای یک خانواده از تلویزیون، میبایست سلیقه همه آنها در خرید تلویزیون اعمال گردد. گاهی جمع بندی نظر تمامی افراد برای انتخاب بهترین گزینه، کار آسانی نیست. توقعاتی که اعضای مختلف خانواده از یک تلویزیون دارند ممکن است آنقدر متفاوت باشد که نیاز به تهیه یک تلویزیون پیشرفته را بوجود بیاورد. با توجه به هزینه خرید تلویزیون و اختصاص بودجه نسبتا بالا به آن، انتخاب بهترین گزینه در هنگام خرید تلویزیون بسیار مهم است. ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا با در نظر گرفتن 5 نکته اساسی در خرید تلویزیون، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

قیمت تلویزیون - تی وی گراف

 

5 نکته اساسی در خرید تلویزیون

 

هزینه خرید تلویزیون و بودجه ای که یک خانواده باید برای خرید آن در نظر بگیرد نسبتا بالا است. جهت صرفه جویی در مبلغ خرید تلویزیون و انتخاب بهترین گزینه با توجه به توان مالی خود، به 5 نکته اساسی زیر توجه کنید:

  1. تا آنجاییکه قیمت  برای شما محدودیت ایجاد نمی کند به دنبال خرید جدیدترین تلویزیون با بالاترین سطح تکنولوژی باشید. پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی با سرعت بالا، محصولات مختلف را خیلی زود از رده خارج می کند. بنابراین تلویزیونی تهیه کنید که با وجود داشتن قیمت  مناسب، در سطح بالایی بوده و دیرتر از رده خارج شود.
  2. خود را زیاد درگیر قابلیت های هزینه بر اما بدون استفاده برخی از تلویزیون ها نکنید. برخلاف آنچه که برای تکنولوژی های ضروری در بند 1 گفتیم، برخی از تکنولوژی ها نظیر قابلیت نمایش سه بعدی و یا صفحه خمیده تلویزیون، کاربرد چندانی ندارند. این تکنولوژی ها گاهی تنها جنبه تبلیغاتی و رقابتی برای برند خود داشته و به میزان بسیار زیادی باعث افزایش هزینه خرید تلویزیون می شوند.
  3. کیفیت تصویر و سایر پارامترهای تاثیرگذار بر کیفیت تلویزیون را بررسی کنید. بدون شک هزینه کردن برای یک تلویزیون 4K از آنجاییکه بسیاری از محتواها روبه این کیفیت حرکت می کنند، کاری عاقلانه است. شما تلویزیون خود را برای چندین سال متوالی خریداری می کنید. بنابراین اجازه دهید تلویزیونی وارد حریم خانوادگی شما شود که قابلیت برآورده سازی نیازهای شما را حداقل برای چندین سال داشته باشد.
  4. مشخصات ظاهری و ابعاد تلویزیون را براساس نوع فضای داخالی خود انتخاب کنید. بسیاری از افراد به داشتن تلویزیونی با ابعاد بزرگتر علاقه مند هستند. اما واقعیت این است که خریدن یک تلویزیون بزرگ برای یک فضای کوچک تنها موجب به هم ریختگی فضا و به چشم نیامدن کیفیت تلویزیون خریداری شده در آن می گردد. سایر مشخصات ظاهری تلویزیون را بر اساس نوع فضای خود انتخاب کنید.
  5. قیمت  می تواند پارامتر مهمی در خرید تلویزیون باشد. بنابراین در ابتدا بودجه در نظر گرفته شده برای این کار را مشخص کنید. زمانی که از یک فروشگاه اینترنتی و یا فیزیکی قصد خرید این وسیله را دارید، از فروشنده و کارشناسان آنها برای انتخاب بهترین گزینه بر حسب قیمت کمک بگیرید.

نتیجه گیری

قیمت می تواند یکی از مهمترین پارامترها در انتخاب تلویزیون باشد. قیمت  تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. هر یک از این عوامل می توانند با نسبت های مختلف موجب افزایش و یا کاهش هزینه خرید تلویزیون گردند. نکته مهم در این میان آگاهی از دلیل هزینه بالا در برخی از تلویزیون ها در هنگام خرید آن است. گاهی تکنولوژی خاصی در تلویزیون به کار رفته است که در کنار افزایش بسیار زیاد هزینه خرید تلویزیون، هیچگونه کاربردی برای ما ندارد. تلویزیون ابزاری مهم و حیاتی در بسیاری از منازل است. بنابراین انتخاب بهترین تلویزیون بر اساس قیمت تلویزیون های موجود در بازار از دغدغه های اصلی بسیاری از افراد است. مجموعه تی وی گراف تلویزیون های سامسونگ و ال جی را با قیمت های مناسب ارائه میدهد میتوانید با رفتن به قیمت محصولات آن هارا با گارانتی خریدی نمایید .

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 15 بهمن 1399 ساعت: 23:46

تلویزیون های سامسونگ سری 5

تلویزیون سامسونگ هر ساله در سایز ها و مدل های مختلفی به بازار عرضه می شود. تعداد پیکسل ها و تراکم آنها در کیفیت تصویر تلویزیون، بسیار تاثیرگذار است. بطور مثال در تلویزیون های 32 اینچ و کمتر به دلیل تراکم پایین پیکسل ها، تنها تصاویر با حداکثر کیفیت HD قابل نمایش بودند. شرکت سامسونگ با ساخت تلویزیون های 40 تا 55 اینچ و افزایش تراکم پیکسل در آنها در سری 5 تلویزیون های خود، موفق به ارائه کیفیت تصویر فول اچ دی (Full HD) و با رزولوشن1080، گردید. تلویزیون های  سری 5 دارای امکاناتی نظیر مرورگر وب، قابلیت اتصال به اینترنت و کاملا هوشمند هستند. دو مدل K5950 و 43N5300 دو مدل پرطرفدار تلویزیون های  سری 5 هستند.

 

تلویزیون های سامسونگ سری 6

تلویزیون سامسونگ در سری های مختلف به بازار عرضه می شوند. در بخش قبل شما را با مشخصات تلویزیون های  سری 5 آشنا کردیم. سری پس از آنها یعنی تلویزیون های  سری 6 انقلابی بزرگ در صنعت ساخت تلویزیون SAMSUNG به وجود آوردند. پس از تولید تلویزیون های سری 5 با کیفیت تصویر Full HD و رزولوشن 1080، تلویزیون های سامسونگ سری 6 با کیفیت تصویر 4K و رزولوشن 3840 پا به عرصه گذاشتند. سری 6 تلویزیون های سامسونگ با کیفیت تصویر فوق العاده از در محدوده سایزی 32 تا 75 اینچ و امکانات پیشرفته تری در هوشمندسازی به بازار عرضه شدند.

 

کاربردهای تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ با امکانات فوق العاده خود، به ابزاری با چندین کاربرد متفاوت تبدیل شده است. دیگر دوره ارائه صدا و تصویر به عنوان وظیفه اصلی تلویزیون SAMSUNG، به سر آمده است. امروزه افراد توقع ارائه خدمات گوناگونی را از تلویزیون خود دارند. با تولید و ارائه نسل هوشمند تلویزیون SAMSUNG ، پاسخ به این انتظارات کار دشواری نیست. تلویزیون هوشمند با اتصال به اینترنت و قابلیت وصل شدن به تلفن همراه، قابلیت گوناگونی را از خود ارائه می دهد. با استفاده از تلویزیون SAMSUNG می توانید به شبکه های اجتماعی خود سر بزنید و تمامی فعالیت های اینترنتی خود را در داخل تلویزیون دنبال کنید. از دیگر کاربردهای تلویزیون SAMSUNG می توان به قابلیت خاص این تلویزیون در اتصال به تلفن همراه و پخش ویدیو در آن اشاره کرد. اگر شما فردی پر مشغله هستید و زمان تماشای تمامی برنامه ها را ندارید، نگرن نباشید. این نوع تلویزیون ها با قابلیت ضبط تمامی برنامه های مشخص شده، امکان بازبینی این برنامه ها را در زمان مناسب برای شما ارائه می دهد.

تلویزیون سامسونگ - تی وی گراف

 

نکات قبل خرید تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ می تواند تیر خلاص برای طراحی یک فضای ایده آل و شیک باشد. بدون شک خرید تلویزیون یکی از اصولی ترین خریدهای یک منزل و یا هر فضای دیگری است. بنابراین رعایت چندین نکته اساسی در زمان خرید تلویزیون می تواند هم در هزینه و هم در وقت افراد صرفه جویی کند. ما در اینجا 5 نکته اساسی از نکات قبل خرید تلویزیون SAMSUNG را یادآوری می کنیم. این نکان مهم عبارتند از:

  1. تلویزیون سامسونگ در طرح ها و سایزهای مختلف در بازار موجود است. بنابراین تلویزیونی را انتخاب کنید که از نظر سایز و ظاهر با دکوراسیون منزل شما متناسب باشد.
  2. به بودجه نخصیص یافته خود برای خرید تلویزیون توجه داشته باشید. چنانچه بودجه محدودی دارید تلویزیونی را انتخاب کنید که حداکثر امکانات مورد نیاز شما را تامین کند. برخی از امکانات تلویزیون SAMSUNG نظیر قابلیت ارائه تصاویر سه بعدی، یک ویژگی لوکس و غیرضروری به نظر می رسد.
  3. از فروشگاه های معتبر و دارای گارانتی مستند و مشخص خرید کنید. تنها برای مقدار کمی تفاوت قیمت، کل بودجه تلویزیون SAMSUNG خود را به خطر نیندازید.
  4. به ویژگی های اساسی یک تلویزیون نظیر کیفیت تصویر، رزولوشن، کیفیت صدا، قابلیت HDR، هوشمند بودن تلویزیون و غیره توجه کافی را داشته باشید.
  5. تلویزیونی با سرعت نوسازی کمتر از 120 هرتز خریداری نکنید. مدل های کمتر از این میزان در ارائه تصاویر مختلف از جمله تصاویر اکشن به خوبی عمل نمی کنند.

 

نکات بعد خرید تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ با پشتیبانی از زبان فارسی امکان دسترسی آسان به تمامی خدمات خود را فراهم نموده است. چنانچه تلویزیون خود را از یک مرکز معتبر خریداری کرده باشید، پس از خرید تلویزیون جای نگرانی ندارید. بهرحال رعایت نکات بعد خرید تلویزیون SAMSUNG کمک می کند که آخرین مرحله خرید خود را به درستی سپری کنید. از جمله این نکات می توان به جابجایی صحیح و اصولی تلویزیون تا منزل، خروج صحیح تلویزیون از جعبه، نصب و راه اندازی تلویزیون توسط نماینده فروشگاه، قرار دادن تلویزیون در جای مناسب و به دور از نور مستقیم آفتاب و غیره اشاره کرد.

 

تلویزیون سامسونگ هوشمند

تلویزیون سامسونگ هوشمند با دارا بودن سیستم عامل تایزن، قابلیت اتصال به اینترنت را دارد. این نسل جدید از محصولات  هوشمند سامسونگ علاوه بر ارائه محتوای منحصربفرد خود، توانایی یافتن محتوای مورد نظر شما را نیز فراهم می کند. تلویزیون SAMSUNG هوشمند درای 5 ویژگی مهم است. این ویژگی ها عبارتند از:

  1. امکان جست و جوی سریع محتوا
  2. اتصال آسان به تلفن همراه
  3. مطالب متنوع پیش فرض
  4. قابلیت کنترل از راه دور از طریق صدا
  5. امکان دانلود و نصب اپلیکیشن های کاربردی

 

تلویزیون سامسونگ - تی وی گراف

 

تلویزیون سامسونگ سه بعدی

تلویزیون سامسونگ با ارائه قابلیت سه بعدی خود، جهان پیرامون را در برابر چشم ببینده قرار داده است. اگر امکان سفر به آبشار نیاگارا به هر دلیلی برای شما وجود ندارد، نگران نباشید. تنها با استفاده از تلویزیون SAMSUNG سه بعدی به راحتی می توانید خود را در چند متری آبشار نیاگارا تصور کنید. قابلیت سه بعدی در تلویزیون SAMSUNG از طریق فریب چشم و مغز با استفاده از عینک های مخصوص انجام می گیرد. پیشرفت چشمگیر تلویزیون SAMSUNG در نسل های جدید، امکان استفاده از تصاویر زنده و سه بعدی را در کنار سایر امکانات یک تلویزیون هوشمند، در اختیار تماشاگران قرار داده است.

 

قیمت تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ برای چندین دهه مختلف در مدل های گوناگون وارد بازارهای جهانی شده است. در تمامی این سال ها کمپانی سامسونگ سعی در تولید تلویزیون هایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته است. بدون شک تلویزیون، امروزه به یکی از کالاهای اساسی و قیمت بالا تبدیل شده است. با امکانات فوق العاده ای که در طراحی تلویزیون SAMSUNG به کار گرفته می شود، این بالا بودن قیمت دور از انتظار نیست.

 

قیمت تلویزیون سامسونگ 4K

تلویزیون سامسونگ با امکانات ویژه و خاص خود در حال رقابت با رقبای جهانی خود قرار دارد. بدون شک کیفیت تصویر در تلویزیون SAMSUNG یکی از مولفه های اصلی تعیین کننده کیفیت تلویزیون و در پی آن قیمت تلویزیون است. کیفیت تصویر  4K که در سالهای اخیر در طراحی تلویزیون های مختلف به کار گرفته شده است، انقلاب بزرگی را در ارائه تصاویر تلویزیونی به وجود آورده است. تلویزیون های با کیفیت تصویر 4K قابلیت ارائه تصویر با کیفیت 4 برابر تلویزیون های فول اچ دی را فراهم نموده اند. تکنولوژی خاص به کار رفته در این تلویزیون ها موجب بالا بودن قیمت آنها شده است. بنابراین قیمت تلویزیون  4K بشدت تحت تاثیر کیفیت و تکنولوژی بالای آن قرار دارد.

 

عوامل موثر بر قیمت تلویزیون سامسونگ

عوامل مختلفی می توانند بر قیمت تلویزیون سامسونگ و سایر تلویزیون های موجود در بازار تاثیرگذار باشند. عواملی نظیر قیمت ارز، میزان عرضه و تقاضا، میزان واردات محصول و در نهایت امکانات و کیفیت تلویزیون تولید شده، از جمله عوامل موثر بر قیمت تلویزیون SAMSUNG هستند. بطور مثال تکنولوژی سه بعدی به کار رفته شده در تلویزیون SAMSUNG منحنی، حس داشتن تلویزیونی خاص را به خریداران می دهد. این امر می تواند تاثیر بسیار زیادی در بالا بودن قیمت تلویزیون SAMSUNG مورد نظر داشته باشد. بدون شک تلویزون های سری پایین تر سامسونگ با امکانات محدودتر دارای قیمت های پایین تری نیز هستند.

 

خرید و گارانتی تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون سامسونگ یک کالای اساسی در خانه بسیاری از افراد تلقی می شود. خرید تلویزیون بخش قابل توجهی از بودجه اختصاص یافته به لوازم منزل را به خود اختصاص می دهد. انتخاب فروشگاهی مناسب و قابل اعتماد برای خرید تلویزیون  از مولفه های مهم و اصلی خرید این کالا است. امروزه با افزایش مشغله افراد، تمایل به خرید اینترنتی افزایش یافته است. وبسایت های گوناگونی خدمات فروش لوازم مختلف از جمله تلویزیون SAMSUNG را ارائه می دهند. با انتخاب بهترین و مورد اعتمادترین وبسایت، خرید خود را انجام داده و از کارشناسان مربوطه نسبت به نوع خرید و گارانتی تلویزیون سامسونگ کمک بگیرید.

 

نتیجه گیری

تلویزیون سامسونگ و تکنولوژی به کار رفته در آن، پنجره ای جدید را به روی دنیای تکنولوژی گشوده است. تلویزیون یکی از وسایل سرگرم کننده اساسی در منازل مختلف به شمار می آید. تمام اعضای خانواده از این وسیله استفاده لازم را می برند. بنابراین انتخاب تلویزیونی که امکانات ویژه برای تمامی رده های سنی را داشته باشد، از ضروریات است. تلویزیون  هوشمند به عنوان نسل جدید تلویزیون، به ابزاری چند کاربردی و جذاب تبدیل شده است. انتخاب بهترین مدل تلویزیون  بر اساس نیاز و اولویت های هر خانواده، در بین دریای مدل های متنوع تلویزیون سامسونگ کار سختی نیست. برای خرید تلویزیون سامسونگ به سایت تی وی گراف مراجعه نمایید .

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 15 بهمن 1399 ساعت: 23:34

تلویزیون ال جی در یک بازار رقابتی با سایر رقبای خود قرار دارد. این بازار رقابتی کمپانی ال جی و هر کمپانی بزرگ دیگری را به تولید محصولات جدید با فاصله زمانی کم، وا می دارد. بر همین اساس تلویزیون اِل جی سالانه مدل های مختلفی را به بازار عرضه می کند. قبل از اینکه به مدل های مختلف پرداخته شود لازم است در مورد نحوه نامگذاری تلویزیون اِل جی شناخت لازم را داشته باشیم. این کار کمک می کند که انواع مدل های تلویزیون LG را تنها از روی نحوه نام گذاری آنها، تشخیص دهیم.

تلویزیون ال جی در مدل های مختلف تحت عناوین گوناگون و با کدهای کاملا تخصصی وارد بازار می شوند. در اینجا برای روشن شدن معنی کد مدل تلویزیون اِل جی، با یکدیگر مدل 55UF850v را بررسی می کنیم. برای راحت تر شدن کار قسمت های مختلف مدل را از یکدیگر تفکیک می کنیم:

  • 55: عدد نوشته شده در اول مدل تلویزیون اِل جی نشان دهنده سایز نمایشگر تلویزیون است. در این مدل خاص، سایز نمایشگر تلویزیون 55 اینچ است.
  • U: اولین حرف انگلیسی که پس از سایز نمایشگر نوشته می شود نشان دهنده کیفیت تصویر در تلویزیون ال جی می باشد. حرف U قرار داده شده در این مدل نشان دهنده کیفیت اولترا اچ دی (4K) بوده و اگر حرف L قرار گیرد به معنی کیفیت فول اچ دی (1080P) می باشد. کیفیت تصویر در این مدل خاص 4K است.
  • F: حروف قرار داده شده پس از کد کیفیت تصویر، نشان دهنده سال ساخت تلویزویون ال جی هستند. از آنجاییکه هر ساله مدل های جدید و با کیفیت های بهتری وارد بازار می شوند، قید سال تولید تلویزیون در عبارت مدل آن اهمیت بالایی دارد. در این جایگاه حروف F و X نشان دهنده تولید سال 2015، حروف W و H سال 2016، حرف J سال 2017، حرف K ساخت سال 2018، حرف M کد سال 2019 و در نهایت کد N نشان دهنده تلویزیون های ساخت سال 2020 می باشد.
  • 8: این عدد که پس از حرف نشان دهنده سال ساخت تلویزیون ال جی قرار داده می شود، نشان دهنده سری ساخت تلویزیون است. هرچه سری ساخت یک تلویزیون اِل جی بالاتر باشد، امکانات آن بالاتر و بهتر است. تلویزیون اِل جی تا سری 5، تلویزیون هایی ساده و معمولی بودند اما از سری 5 به بعد تبدیل به تلویزیون های هوشمند و پیشرفته شدند.
  • 50: این عدد معنی خاصی را دنبال نمی کند و تنها نشان دهنده مدل تلویزیون است. از این عدد برای جداسازی تلویزیون های مختلف ساخته شده در یک سال با ویژگی های نسبتا یکسان استفاده می شود.

 

  • V: این حرف که در آخر مدل تلویزیون قرار می گیرد نشان دهنده نوع گیرنده تلویزیون اِل جی است. مدل v دارای گیرنده DVB-S بوده و مدل T دارای گیرنده دیجیتال است.

این نوع نامگذاری تلویزیون ال جی تا سال 2016 رایج بود. از سال 2016 کمپانی ال جی تصمیم به تغییر نحوه نوشتن مدل تلویزیون اِل جی گرفت و در ابتدای نام تمامی مدل ها عبارت OLED قید گردید. این شکل جدید از مدل تلویزیون ال جی را با یک مثال نشان می دهیم. بطور مثال در تلویزیون مدل OLED55B6V بخش های مختلفی قرار دارند. OLED قید شده در اول مدل نشان دهنده وجود کیفیت تصویر OLED در تلویزیون اِل جی است. پس از آن سایز نمایشگر به اینچ قید می شود. در این مدل سایز نمایشگر 55 اینچ است. حرف قید شده پس از سایز نمایشگر نشان دهنده نوع طراحی تلویزیون است. پس از آن سال ساخت تلویزیون قید می شود که در اینجا با نشان دادن عدد 6 سال ساخت تلویزیون 2016 است. و در نهایت نوع گیرنده تلویزیون اِل جی با حرف V به معنی گیرنده DVB-S نشان داده شده است.

تلویزیون ال جی - تی وی گراف

تلویزیون ال جی 4K

 

تلویزیون ال جی 4K وضوح تصویری دقیقا چهار برابر تلویزیون های HD را در برابر چشم ببینده به نمایش می گذارد. دیدن تصاویری با کیفیت 4K مانند غرق شدن در دنیای رنگ هاست. تلویزیون های با کیفیت تصویر HD که برخی آنها را با کیفیت 1080p می شناسند، رزولوشنی برابر با 1920 در 1080 پیکسل دارند. یعنی یک تصویر برای نمایش داده شده در این نوع از تلویزیون ها باید به این تعداد پیکسل تقسیم شود. در تلویزیون اِل جی 4K این کیفیت تصویر به 4096 در 2160 افزایش یافته است. این کیفیت تصویر در تلویزیون اِل جی تحت عنوان کیفیت 2160p نشان داده می شود. ریز شدن پیکسل های این نوع از تلویزیون اِل جی به وضوح هرچه بیشتر تصاویر کمک کرده و زوم تصاویر را بدون کمترین تغییر در کیفیت آنها امکان پذیر می کند.

تلویزیون ال جی 4K طی سال های اخیر در مدل های مختلفی وارد بازار شده اند. از جمله مدل های پرطرفدار تلویزیون اِل جی 4K در سال های 2019 تا 2020 می توان به مدل های زیر اشاره کرد:

  1. SM8100
  2. UM7340
  3. SM8600
  4. SM9000
  5. UM7660
  6. UM7580
  7. UM7450
  8. UM7100
  9. CX OLED Series
  10. GX Gallery Series OLED

 

تلویزیون ال جی-تی وی گراف

 

تلویزیون ال جی سه بعدی

تلویزیون ال جی سه بعدی امکان نمایش تصاویر، فیلم، بازی ها و ویدیوهای مختلف را بصورت برجسته و در حالت سه بعدی برای تماشاگر ایجاد می کند. این نسل از تکنولوژی جدید بکار رفته در تلویزیون ال جی، با فریب دادن چشم و مغز انسان، در کنار طول و عرض تصاویر، بعد سوم آنها یعنی ارتفاع را با این تصاویر افزوده و موجب خلق اشکال و تصاویری فوق واقعی می گردند. به دلیل وضوح بالای تصاویر سه بعدی، تماشای این نوع تصاویر جذابیت خاصی را برای بیننده ایجاد می کند. از طرفی دیگر تعداد زیادی از گیمرهای حرفه ای به انجام بازی با تلویزیون ال جی سه بعدی به دلیل افزایش هیجان و جذابیت بازی علاقه مند هستند. 

نتیجه گیری

ال جی به عنوان یک کمپانی متشکل از چندین شرکت زیرمجموعه، محصولات گوناگونی را به بازارهای جهانی عرضه می کند. در این میان در کنار کیفیت بالای محصولات LG ، این برند دارای قیمت مناسب و معقولی می باشد. خلاقیت و تولید محصولات پیشرفته در کنار محصولات میان رده قابل استفاده برای عموم از ویژگی های بارز این کمپانی بزرگ جهانی است. مجموعه تی وی گراف عرضه کننده انواع محصولات ال جی در سراسر کشور است .


راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 15 بهمن 1399 ساعت: 22:05